Gjest Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 Skrevet 2. september 2013 Er en 20 år gammel mann som akkurat har startet å studere. Greia er at jeg sliter med sosial angst, trekker meg alltid vekk fra folk i klassen, setter meg alltid alene en eller annen plass. Snakker ikke med folk i friminutt. Jeg føler meg svært ubekvem i hverdagslige situasjoner og klarer ikke å holde en samtale gående før angsten setter inn. Har aldri dratt til legen med dette problemet og vurderer derfor å sette i gang med et eller annet. En endring må til. Er det muligheter for å snakke med psykolog og deretter få medisiner mot denne angsten? Vil så gjerne bli mer utadvendt men klarer det ikke på egenhånd. Kan du anbefale en psykolog i Oslo-området slik at jeg kan få orden på livet mitt? 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2013 Skrevet 2. september 2013 Hvis du studerer ved et lærested tilknyttet Studentsamskipnaden i Oslo, så kan du kontakte studenthelsetjenesten og få en vurdering der. http://www.sio.no/wps/portal/!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gDfwNvJ0dTP0NXAyNDA38TM3cDKADKR2LKmyDkidGNAzgS0h0Oci1-28HyuM3388jPTdWP1I8yj3cPMjdwdDJ0NHAPMDA38DTxCzBwNgSaFGKoH5mTmp6YXKlfkBsaYZBlEgoAKdiw6g!!/dl3/d3/L0lJSklna21BL0lKakFBTXlBQkVSQ0pBISEvNEZHZ3NvMFZ2emE5SUFnIS83X0dSNzBBQjFBMEdQMDcwSTROUDBDMUcwMFQxL0RrR1RLMjAyMzAwMzA!/?WCM_PORTLET=PC_7_GR70AB1A0GP070I4NP0C1G00T1000000_WCM&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/migration/SiO/Helse/Psykolog-+psykiater/ 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 2. september 2013 Skrevet 2. september 2013 Hvis du tenker medisiner, vil jeg anbefale deg medisiner først og deretter psykolog. Da er det mye lettere for deg å jobbe med dette. Medisiner kan du få hos fastlegen. Cipralex (SSRI) bør være førstevalget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.