Gå til innhold

Endret søvn:


Norknight

Anbefalte innlegg

Sover ca fra kl 02.00- 8 eller 9.Så fra 13-14 og kanskje 17.30-18.30

 

Uten 2-4 kommer kaffe fungerer jeg ikke,og må ofte ha minst 2 kopper før kl 12.00

 

Er det vanlig å bli "dødstrøtt" etter alle måltider,selv små?  Å spise 2 brødskiver 5 ganger om dagen er uaktuelt.

 

Orker ikke å skrive mer,da jeg må ta en lur.Kl er 13.Noen ganger våkner jeg av enten å spise litt eller gå på toalettet.

 

Drikker skjelden eller aldri mer enn 4 kopper om dagen,eller krus ca 6-8 dl.Kaffe med melk i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sover ca fra kl 02.00- 8 eller 9.Så fra 13-14 og kanskje 17.30-18.30

 

Uten 2-4 kommer kaffe fungerer jeg ikke,og må ofte ha minst 2 kopper før kl 12.00

 

Er det vanlig å bli "dødstrøtt" etter alle måltider,selv små?  Å spise 2 brødskiver 5 ganger om dagen er uaktuelt.

 

Orker ikke å skrive mer,da jeg må ta en lur.Kl er 13.Noen ganger våkner jeg av enten å spise litt eller gå på toalettet.

 

Drikker skjelden eller aldri mer enn 4 kopper om dagen,eller krus ca 6-8 dl.Kaffe med melk i.

Prøv å ta en tur ut når nu kjenner at trettheten kommer, så våkner du til. Jeg syns det høres ut som du kjeder deg litt kanskje, og derfor føler behov for å småduppe?

Det er vanlig å bli trett etter måltid, men det er ikke vanlig å gi etter for trettheten.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det dessverre sånn at jeg ikke kan gi etter for trangen til å legge meg nedpå litt på dagtid. Det tar bare en lur eller to, og så er jeg inne i et mønster der kroppen omtrent krever søvn på den tida av dagen. Jeg må rett og slett bare holde liket i gang, og tvinge meg selv til å gjøre noe istedenfor å sette meg i sofaen. Det tar bare noen minutter, og så er kropp og hjerne på lag igjen, men det er klart det krever en kraftinnsats å tvinge seg aktiv når en egentlig vil hvile. Jeg hadde sikkert hatt samme søvnmønster som deg hvis jeg ga etter for trettheten.

 

Kanskje du kan tvinge deg selv il å reise deg og ta oppvasken etter at du har spist, så du våkner til igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...