Gå til innhold

Remeron smeltetabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom det er leveringsvansker på vanlig Remeron fikk jeg i dag på apoteket Remeron smeltetabletter. Må disse legges på tunga og smelte, eller kan jeg ta dem som vanlige piller? De funker jo nesten som godteri og gir meg skikkelig sukkersug dersom jeg lar dem ligge og smelte :(

Anonymous poster hash: a9084...673
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra Felleskatalogen om Remeron smeltetabletter:

"Administrering: Kan tas med eller uten mat. Tablettene svelges hele. Tabletter 30 mg kan deles, men bør ikke tygges. Smeltetabletten legges på tungen hvor den raskt vil smelte, og kan svelges med eller uten vann."

Skrevet

Fra Felleskatalogen om Remeron smeltetabletter:

"Administrering: Kan tas med eller uten mat. Tablettene svelges hele. Tabletter 30 mg kan deles, men bør ikke tygges. Smeltetabletten legges på tungen hvor den raskt vil smelte, og kan svelges med eller uten vann."

Og det betyr ja?

Skrevet

Jeg går ut ifra at du da kan velge om du lar den smelte på tunga eller som du svelger den med vann.

Skrevet

Det stemmer at de bare kan smeltes på tunga som godteri (spis dem imidlertid ikke som godteri).

Men - jeg må alltid "skylle" med vann etterpå. Smaken av medisin skjærer gjennom synes jeg, og jeg blir også nummen i munnen hvis jeg ikke drikker vann etterpå..

Skrevet

Det stemmer at de bare kan smeltes på tunga som godteri (spis dem imidlertid ikke som godteri).

Men - jeg må alltid "skylle" med vann etterpå. Smaken av medisin skjærer gjennom synes jeg, og jeg blir også nummen i munnen hvis jeg ikke drikker vann etterpå..

De _skal_ altså smelte på tunga? Eller kan jeg prøve å svelge dem hele med vann? Synes slett ikke det var lett å forstå.

Skrevet

De _skal_ altså smelte på tunga? Eller kan jeg prøve å svelge dem hele med vann? Synes slett ikke det var lett å forstå. Anonymous poster hash: a9084...673

Du kan velge selv. Tror neppe du greier å svelge dem hele med vann for de løser seg så raskt opp.

Det viktige er jo at du får tatt medisinen.. Hvordan du gjør det er jo egentlig det samme :-)

Skrevet

Jeg gikk selv på Remeron smeltetabletter fordi jeg ikke klarte å svelge hele tabletter. Men smeltetablettene er ganske store, så tviler på at du klarer å svelge dem hele.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...