Gå til innhold

Mycoplasma


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei!

Eg er ei dame på 44 år, som for nokre år siden fekk akutt nedsatt lungekapasitet, slim og kronisk tørrhet / irritasjon i svelg. Reagerte også over natta på sprayer og gasser eg ikkje hadde reagert på før. Gikk mange ganger til fastlegen uten at han fann noko galt. I fjord høst fekk eg forverring av symptomene i tillegg til at eg ikkje hadde energi til noko som helst. Måtte sjukemelde meg 50 %, men fastlegen min fann fortsatt ikkje ut kva som var problemet. I desperasjon sendte eg ein blodprøve til laberatoriet som "Borreliosesenteret" brukte. Eg fekk tilbake påvist Mycoplasma infeksjon, samt veldig nedsatt imunforsvar. Eg gikk til fatlegen min med dette, og fekk ein 14 dagers doxylin kur, men vart ikkje frisk. Eg reiste då til Borreliosesenteret og fekk 1 mnd kur med Doxylin og Azithromyzin. Etter dette vart eg mykje bedre, men ein del av symptoma som fortsatt tungpustethet, tørrhet i svelg og slim / irritasjon i hals vedvarer. Eg har også mykje mindre energi å gå på og kviler for det meste ut når eg ikkje er på jobb. Den siste blodprøva etter siste antibiotikakur viste titer på 32, og det var sagt at dette kunne vere normalt etter ein infeksjon. No er det gått eit halvt år, og eg slit fortsatt med dei samme symptoma, men ikkje i den grad som når mycoplasmaen var aktiv. Eg tok nettopp nye blodprøver, men av ein eller annan grunn vart det ikkje tatt prøve på titer. Eg fekk imidlertid beskjed om at blodsenkningen var heilt fin. Spørsmålet mitt blir då;

1) Kan man ha rest av mycoplasma infeksjon i kroppen uten at dette viser på blodsenkningen?

2) Fins det eksperter på dette i landet eg kan få ei skikkelig vurdering av, og i såfall kven?

3) Har du nokon råd til meg?

På førehand takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Symptomene dine kan godt skyldes Mycoplasma. De gir ofte slike symptomer fra luftveiene, som er langvarige og vanskelig å behandle. De kan også være komplisert med andre bakterier. Symptomene kan vare selv etter at senkningen er blitt normal. Jeg er ikke sikker hva slags \"titer\" som ble undersøkt. Ganske overbevist at Borrelia har ingenting med saken å gjøre. Det finnes mange infeksjonsmedisinere, helst tilknyttet sykehusene om kan mye om Mycoplasma infeksoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...