Gå til innhold

Blod i avføring


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg har i lengre tid ofte hatt ganske hard avføring. Da har det vært veldig vondt akkurat i det det kommer ut av endetarmsåpningen, og det føles ut som det kommer små kutt og sår i åpningen pga den harde avføringen. Derfor har det av og til vært bittelitt blod på papiret. Dette har jeg visste grunnen til, men i dag da jeg var på toalettet med hard avføring var det ganske vondt da det kom ut, men jeg tenkte ikke mer over det. Da jeg skulle tørke meg var papiret dekket av friskt blod, og vannet nedi toalettet var helt rødt. Hva skal jeg gjøre med tanke på denne hendelsen? Jeg begynte å lese på nettet, og folk skriver det kan være kreft, eller kanskje bare hemoroide. Men hva skal jeg gjøre? Hva tror du det kan være? Håper på et svar der jeg slipper å bestille legetime og dra fysisk til legen. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

Hei !

Dette er nok ingen uvanlig opplevelse og spesielt for deg som har hard avføring og som tidligere har hatt tendens til rift. Gir deg derfor følgende råd med mye bevegelse, drikk godt og bruk mye fiber i maten for å få mer regelmessig og bløtere avføring. Dersom det fortsetter med blødning med friskt blod så vil jeg nok foreslå at fastlegen bør ta en kontroll av hvor blodet kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...