Gå til innhold

Billige småbrus i Oslo-området?

Anbefalte innlegg

Er det noen mineralvannsutsalg i Oslo-området lenger, der man kan blande egne kasser med små brusflasker (0,5 l) og spare noe av betydning på det? Som Grans, Fontana etc. i gamle dager, altså?

Jeg fant Roma på Lillestrøm, men ingen priser. Jeg gidder ikke kjøre dit hvis det ikke er noe særlig billigere enn i butikken.

Evt. tips om butikker i Oslo som har godt utvalg i småbrus fra billigmerker tas også imot! F.eks. en Rema som har mer enn Taffel og blandevann. Jeg må ha litt forskjellige sorter, bl.a. noe som ungdom kan tenkes å kjøpe.

Jeg driter i at denne brusen er sukkerholdig og usunn, her er det profitten som teller!

#klassetur

Endret av laban
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395172-billige-sm%C3%A5brus-i-oslo-omr%C3%A5det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen mineralvannsutsalg i Oslo-området lenger, der man kan blande egne kasser med små brusflasker (0,5 l) og spare noe av betydning på det? Som Grans, Fontana etc. i gamle dager, altså?Jeg fant Roma på Lillestrøm, men ingen priser. Jeg gidder ikke kjøre dit hvis det ikke er noe særlig billigere enn i butikken.Evt. tips om butikker i Oslo som har godt utvalg i småbrus fra billigmerker tas også imot! F.eks. en Rema som har mer enn Taffel og blandevann. Jeg må ha litt forskjellige sorter, bl.a. noe som ungdom kan tenkes å kjøpe.Jeg driter i at denne brusen er sukkerholdig og usunn, her er det profitten som teller!#klassetur

Hva med å ta turen over til Sverige, eller er det langt unna deg?

PS. Hvis det ikke er nødt til å være 0,5-liters flasker, sparer du mye ved å kjøpe bokser i Sverige :)

Jeg kjøpte inn brus på boks til en klubb i sommer, som vi solgte. For det første sparte vi en betydelig sum på det, for det andre tjente vi en betydelig sum. Vi solgte i tillegg 0,5-litere, men der gikk ikke så mye av det som boksene. Og for det tredje - min erfaring via jobben er at folk vil ha boksbrus fordi den bruser smaker bedre. Men det siste er selvsgt individuelt, og det er mer upraktisk med boks enn flaske.

Det er altfor langt, og jeg vil ikke ha svensk tomgods.

Jeg skal tenke over bokser kontra flasker hvis fortjenesten blir for dårlig. Takk for tips!

Endret av laban

Er det noen mineralvannsutsalg i Oslo-området lenger, der man kan blande egne kasser med små brusflasker (0,5 l) og spare noe av betydning på det? Som Grans, Fontana etc. i gamle dager, altså?

Jeg fant Roma på Lillestrøm, men ingen priser. Jeg gidder ikke kjøre dit hvis det ikke er noe særlig billigere enn i butikken.

Evt. tips om butikker i Oslo som har godt utvalg i småbrus fra billigmerker tas også imot! F.eks. en Rema som har mer enn Taffel og blandevann. Jeg må ha litt forskjellige sorter, bl.a. noe som ungdom kan tenkes å kjøpe.

Jeg driter i at denne brusen er sukkerholdig og usunn, her er det profitten som teller!

#klassetur

Hvis jeg ikke tar helt feil koster en kasse med brus rett under 200 kroner - det er da en kasse med 20 stk 0,5liters flasker

Hvis jeg ikke tar helt feil koster en kasse med brus rett under 200 kroner - det er da en kasse med 20 stk 0,5liters flasker

Det sto på hjemmesiden til Roma at Lime-kjeden var forhandler, så nå har jeg tatt et raid i noen av byens minste matbutikker (som jeg ikke akkurat handler i til daglig) ;)  Det resulterte i to kasser med stort sett Roma-brus, pluss noen få Grans Taffel beregnet på voksne.  De er billige nok til at jeg kan ta bare 20 kr pr flaske - hvis jeg skal tjene noe på vanlige småbrus, blir utsalgsprisen i høyeste laget i denne sammenhengen.

Junior mener at klassekameratene hans kommer til å være skeptiske, men jeg tenker nok de overvinner fordommene når de blir tørste nok :P Det må da være hyggelig å vite at de støtter en liten, norsk brusfabrikk :rolleyes:

Endret av laban

Annonse

Du kan kanskje vurdere å supplere med de små cola-boksene som selges for tiden. 1,5 dl pr boks, men usedvanlig populære blant kompisene til nevøen min.

Det er notert til neste runde!  På akkurat dette møtet får de klare seg med RC Cola ;)  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...