Gå til innhold

Nødvendig med vaskerom?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er vanskelig å kombinere lekser og måltider?

 

Vår spisestue brukes til alle måltider der,og jr har fram til videregående gjort lekser der. Jeg har sittet der og sydd, både mann og jeg har jobbet derfra etc. Ikke noe problem så lenge alle rydder etter seg vel? :)

Den siste setningen din er nøkkelsetning... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • påskelilje

    18

  • mariaflyfly

    8

  • Lillemus

    6

  • laban

    6

Hvis du gidder, kan du jo male den gamle innredningen også. Og så setter du inn en ekstra kjøkkenbenk foran vinduet med et par krakker fra Ikea - så har du mer benkeplass også. Det får man aldri nok av.

 

Og så har du nytt kjøkken til en brøkdel av hva det ville kosta med ny innredning. :)

Du har faktisk mange gode forslag!

 

Dette må fremmes i heimen :-) Maling av de gamle dørene tror jeg ikke blir fint (de er så snirklete), men ny innredning, nytt golv, benk med litt bred bordplate foran det ene vinduet og tre krakker, blir jo unektelig mye billigere enn andre forslag som har vært lagt frem! Og vi får større golvplass OG mer skapplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faktisk mange gode forslag!

 

Dette må fremmes i heimen :-) Maling av de gamle dørene tror jeg ikke blir fint (de er så snirklete), men ny innredning, nytt golv, benk med litt bred bordplate foran det ene vinduet og tre krakker, blir jo unektelig mye billigere enn andre forslag som har vært lagt frem! Og vi får større golvplass OG mer skapplass.

Det er ikke noe smart å ha skap under dersom man skal benk man kan sitte ved, vel? Da blir man jo sittende så langt unna benken når man ikke får beina under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette må fremmes i heimen :-) Maling av de gamle dørene tror jeg ikke blir fint (de er så snirklete),

 

Hvis du uansett har tenkt å skrote innredninga, ville jeg jaggu ha forsøkt med ei dør først og sett hvirdan det ville blitt. Jeg fikk innredninga malt her da jeg flytta inn, for jeg hadde ikke råd til å bytte kjøkkenet. Det var mørkerødt. :( Hadde et firma til å gjøre det, de hekta av alle dørene og sprøytemalte det hvitt (måtte ha 5 strøk for å få vekk alt det røde!). Dørene mine er også profilerte, og noen av dem har vindusglass. Men det ble skikkelig fint og holder mange år til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maling av de gamle dørene tror jeg ikke blir fint (de er så snirklete)

Hvis dere har innredning med standardmål, kan dere fjerne alle dører, male skrogene og sette på nye IKEA-dører. Jeg har sett eksempler på at det kan bli veldig fint. Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har innredning med standardmål, kan dere fjerne alle dører, male skrogene og sette på nye IKEA-dører. Jeg har sett eksempler på at det kan bli veldig fint.

 

Støttes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere har innredning med standardmål, kan dere fjerne alle dører, male skrogene og sette på nye IKEA-dører. Jeg har sett eksempler på at det kan bli veldig fint.

 

Husk at IKEA har fått ny kjøkkeninnrening da, med helt nye mål, og har (dessverre) gått bort fra den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttes! :)

Men du - nå har vi overskap som IKKE går opp til taket. Dersom vi skal gjøre noe med innredningen, er det nest viktigste (etter at frontene er blitt byttet ut) at skapene går helt opp til taket. Er det mulig å få til da, med de skrogene som er der fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at IKEA har fått ny kjøkkeninnrening da, med helt nye mål, og har (dessverre) gått bort fra den gamle.

OK, det visste jeg ikke. Det må selvfølgelig sjekkes opp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste setningen din er nøkkelsetning... :-P

Enig med flyfly: Om spisestuen er vrien å få ryddet mellom bruk må du ikke engang t e n k e på å fjerne vaskerommet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flyfly: Om spisestuen er vrien å få ryddet mellom bruk må du ikke engang t e n k e på å fjerne vaskerommet :P

*highfive* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du - nå har vi overskap som IKKE går opp til taket. Dersom vi skal gjøre noe med innredningen, er det nest viktigste (etter at frontene er blitt byttet ut) at skapene går helt opp til taket. Er det mulig å få til da, med de skrogene som er der fra før?

Det veit jeg ikke. Men du kan jo bare fore inn den sprekken over skapdøra i verste fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du - nå har vi overskap som IKKE går opp til taket. Dersom vi skal gjøre noe med innredningen, er det nest viktigste (etter at frontene er blitt byttet ut) at skapene går helt opp til taket. Er det mulig å få til da, med de skrogene som er der fra før?

 

Er du sikker på at du vil ha skap helt opp til taket? Husk at rommet vil virke mye større om en ser taket ovenfor skapene. Da jeg nylig lagde nytt kjøkken på hytta var jeg bevisst på at jeg ikke ville ha skap helt til taket (som leverandør prøvde å overtale meg til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at du vil ha skap helt opp til taket? Husk at rommet vil virke mye større om en ser taket ovenfor skapene. Da jeg nylig lagde nytt kjøkken på hytta var jeg bevisst på at jeg ikke ville ha skap helt til taket (som leverandør prøvde å overtale meg til).

Ja, det har vi angret på omtrent fra huset var nytt. Vi hadde tegnet skapene helt opp, men da vi skulle kutte litt kostnader, endret vi det. Og det har vært et sabla rot oppå der i alle år :-( Med skap helt opp kan vi lukke inne store bakeboller og vindunker slik at de ikke er synlige.

 

Ser poenget med at rommet vil virke litt mindre. Har ikke tenkt på det. Men det ofrer vi nok. Skap helt opp er et must for nytt kjøkken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veit jeg ikke. Men du kan jo bare fore inn den sprekken over skapdøra i verste fall?

Tja, joda  det kan sikkert bli greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flyfly: Om spisestuen er vrien å få ryddet mellom bruk må du ikke engang t e n k e på å fjerne vaskerommet :P

Dere har vel rett i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe smart å ha skap under dersom man skal benk man kan sitte ved, vel? Da blir man jo sittende så langt unna benken når man ikke får beina under.

Ser for meg at benkeplaten kan stikke litt ut, slik at en får beina under. Noe liknende som her (bare at her er det på enden av en vanlig kjøkkenbenk:

 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/kitchen/24264/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du - nå har vi overskap som IKKE går opp til taket. Dersom vi skal gjøre noe med innredningen, er det nest viktigste (etter at frontene er blitt byttet ut) at skapene går helt opp til taket. Er det mulig å få til da, med de skrogene som er der fra før?

Hvis det ikke er veldig høyt mellom skapene og taket, kan det bli fint med en foring. Se f.eks. her: http://i932.photobucket.com/albums/ad168/svolp/IMG_6253.jpg

Men sjekk ut det som "ekte nick" skrev ovenfor om at IKEA har gått over til nye mål / dørstørrelser. Imidlertid finnes det (andre) leverandører som kan fornye kjøkkenfronter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at benkeplaten kan stikke litt ut, slik at en får beina under. Noe liknende som her (bare at her er det på enden av en vanlig kjøkkenbenk:

 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/kitchen/24264/

Da må du vel snu benkeplata feil vei og skjøte, evt. ha grunne overskap under benken? Eller ha en langsgående skjøt inne mot veggen, eller finnes det 80-90 cm brede benkeplater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...