Gå til innhold

Nødvendig med vaskerom?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt stort vaskerom, men nå har jeg et veldig lite. Og det liker jeg bedre.  Det er bare plass til vaskemaskin, tørketrommel og skitne klær.  Noe mer trenger jeg ikke.  Med stort vaskerom samlet det seg bare alt mulig.  Brukte det også til å tørke klær, men hvis klærne falt fra klesstativet og noen bare slengte skitne klær på gulvet, så visste jeg ikke alltid hva som var rent og hva som var skittent.  Men jeg ville ikke vært uten vaskerom.  Jeg har sett en løsning på bad som virket ganske bra.  Der har de trekt ut ene veggen ca 1 meter, eller slik at du får plass til vaskemaskinen, og har speildører på hele veggen.  Bak der er vaskemaskin og skitneklær.



Anonymous poster hash: 44012...a72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • påskelilje

    18

  • mariaflyfly

    8

  • Lillemus

    6

  • laban

    6

Hvor glad er du i vaskerommet?

 

Og hvis du ikke har vaskerom - hvordan gjør du med vask og bretting av tøy, skylling i utslagsvask (f.eks. tøy som skal legges i bløt, skylle malekoster, osv)?

 

Vi har et middels stort vaskerom med stor skapplass, stor fryseboks (som jeg også bruker som bord til rent tøy som brettes og legges i bunker), litt hengeplass for å tørke tøy + masse rot som egentlig ikke hører hjemme på vaskerommet...

 

Vi lurer litt på om vi skal bygge ut kjøkkenet innover i huset, og dermed ta bort vaskerommet (det ligger midt i huset) og heller ha vaskemaskin og tørketrommel på det ene badet + ha fryseboksen i uteboden.

 

Jeg tror kjøkkenet kan bli veldig fint på den måten, men jeg er veldig i tvil om jeg vil ofre vaskerommet.... Dette er uansett ikke aktuelt på en stund, men vi har begynt å snakke litt om det.

 

Er litt redd for at badet vil bli overlesset med tøy (fordi vi ikke klarer å holde tritt med å legge på plass rent tøy når det er ferdig tørket og brettet). Eller - da må vi jo brette tøyet i stua (siden ikke frysen vil være tilgjengelig), så kanskje det ikke blir noe problem på badet - men heller i stua?

 

Hmmmmm - ville DU prioritert større kjøkken fremfor et vaskerom? Vi er to voksne og tre (snart) ungdommer i huset - og med enormt med tøyvask...

Jeg skulle egentlig ønske vi hadde et større bad med plass til vaskerom.... Vi har to bad nå, et stort og et lite, på det ene badet har vi vaskemaskin og tørketrommel, men der er ikke plass til benk osv. På det mindre badet er det kun plass til dusj og toalett osv. Så vi har et lite vaskerom. Der har vi en liten fryser, vaskemaskin, tørketrommel og skittentøyskurver, benk over til å sortere tøy og hyller. Men mangler skikkelig utslagsvask, og det savner jeg pga vi har kondenstørketrommel, må springe helt til badet for å tømme den. Skulle gjerne hatt et litt større vaskerom, med plass til å stryke tøy, utslagsvask osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ønske vi hadde et større bad med plass til vaskerom.... Vi har to bad nå, et stort og et lite, på det ene badet har vi vaskemaskin og tørketrommel, men der er ikke plass til benk osv. På det mindre badet er det kun plass til dusj og toalett osv. Så vi har et lite vaskerom. Der har vi en liten fryser, vaskemaskin, tørketrommel og skittentøyskurver, benk over til å sortere tøy og hyller. Men mangler skikkelig utslagsvask, og det savner jeg pga vi har kondenstørketrommel, må springe helt til badet for å tømme den. Skulle gjerne hatt et litt større vaskerom, med plass til å stryke tøy, utslagsvask osv.

Har dere ikke sluk i golvet på rommet dere har vaskemaskina? Jeg det det ikke er et krav, men jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på det. Om det er et sluk der kan dere jo bare tømme kondensvannet der tenkte jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vil ha skap helt opp til taket? Husk at rommet vil virke mye større om en ser taket ovenfor skapene. Da jeg nylig lagde nytt kjøkken på hytta var jeg bevisst på at jeg ikke ville ha skap helt til taket (som leverandør prøvde å overtale meg til).

 

Helt enig, dette var jeg bevisst på også. Rommet virker større når vi ser hele taket. Øverst på skapet har vi enkelte pyntegjenstander, store krukker og kurver , pluss vinflasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke sluk i golvet på rommet dere har vaskemaskina? Jeg det det ikke er et krav, men jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på det. Om det er et sluk der kan dere jo bare tømme kondensvannet der tenkte jeg...

Joda, vi har en sluk, men den er ikke slik at man kan tømme kondensvannet oppi. Jeg maser på gubben om å lage til en bedre løsning........ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...