Gå til innhold

Har astma - vanskelig å snakke


Anja41

Anbefalte innlegg

Hei. Er det normalt at astma kan gjøre det vanskelig å snakke? Jeg føler jeg ikke har nok luft og kraft til å snakke mange ganger. Hvis jeg blir ropt på av noen som er i et annet rom enn meg, klarer jeg ikke å svare. Jeg klarer å snakke med en lav stemme når noen er i samme rom som meg, men synes selv det er slitsomt. Jeg har ikke fått beskjed om at jeg er hardt rammet av astma. Astmaen er verst om morgenen. Jeg får symbicort og tar 2 innhaleringer 3-4 dager om dagen nå når det er på sitt verste. Stemmen min høres svak og hes ut når jeg snakker, mangler kraft og luft til å få ut stemmen min. Er det noen av dere som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Er det normalt at astma kan gjøre det vanskelig å snakke? Jeg føler jeg ikke har nok luft og kraft til å snakke mange ganger. Hvis jeg blir ropt på av noen som er i et annet rom enn meg, klarer jeg ikke å svare. Jeg klarer å snakke med en lav stemme når noen er i samme rom som meg, men synes selv det er slitsomt. Jeg har ikke fått beskjed om at jeg er hardt rammet av astma. Astmaen er verst om morgenen. Jeg får symbicort og tar 2 innhaleringer 3-4 dager om dagen nå når det er på sitt verste. Stemmen min høres svak og hes ut når jeg snakker, mangler kraft og luft til å få ut stemmen min. Er det noen av dere som har det på samme måte?

Jeg tror du skal få deg en time hos legen og få målt lungekapasiteten.  Det skal ikke være slik hvis du er optimalt medisinert.  Høres ut som du går kronisk tett i brystet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

 Stemmen min høres svak og hes ut når jeg snakker, mangler kraft og luft til å få ut stemmen min. Er det noen av dere som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...