Gå til innhold

Fjerning av arr på ankelen


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

For ca 8 år siden slet jeg med depresjoner og sterke humørsvingninger. Det førte til at jeg kuttet meg foran på ankelen. Det var veldig dype kutt, og jeg sitter igjen med noen veldig synlige arr. Det er kanskje 10-15 arr på den ene ankelen min, de hever seg utover og er lyse. Det er spesielt synlig om sommeren da huden blir mørkere etter soling, mens arrene fortsatt er lyse. Siden de hever seg utover synes de også selv med sminke over. Når arrene er så gamle, vil det fortsatt være mulig å fjerne dem? Isåfall hvordan? Og er det noen måte det ikke trenger å bli så dyrt? Jeg er nå 22 år gammel og økonomien er ikke på topp, da jeg er student. Men vil gjerne få fjernet de, da jeg er rimelig sliten etter 8 år med gjemming og redsel for at noen skal se det. På forhånd takk for svar!

Mvh. M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Dessverre er det slik at denne typen kutt , selv om relativt overflatiske, etterlater arr som er svært vanskelig å få bort. Vanligvis sitter de på underarmene og da kan vi ofte få dem litt bedre med fraxel laser. På leggene er dette vanskeligere da alle ting gror dårligere der og det dessuten ofte kommer mørke pigmenteringer i tillegg. Kirurgisk fjernelse eller transplantasjon vil ikke hjelpe , bare føre til enda tydeligere arr. Så utsiktene til å få fjernet dette er neppe spesielt gode, men du bør jo oppsøke noen som er vant til å stelle med slike ting for en ordentlig vurdering før du tar endelig standpunkt til hvordan du skal håndtere dette. Mvh Hudlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Et tips kan være å få en tattovering på stedet, tilpasset arrene slik at de på en måte blander seg inn i "tegningen". Fjerner ingen arr, men kan bli langt lettere å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...