Gå til innhold

Kroppsplager i flere mnd.


Snedden

Anbefalte innlegg

Hei. Starter kort med litt generell info om meg. Oppegående, aktiv kar på 22. Normalt kosthold. Regelmessig trening. Normal fysikk. I full jobb. Fungerer godt sosialt. God omgangskrets.

Har i en lengre periode (ca. 2 måneder) gått med smerter i rygg, mage og i brystet - noe smerter også i "skjelettet" i armer og ben. Dette var noe som kom gradvis. Det begynte med "litt småstikking" i fingrene, deretter kom og gikk smertene i skjelettet, men disse ser ut til å ha avtatt litt. Siden ble dette til diffuse smerter i magen (under ribbena, i midten av magen og i nedre del av magen, på begge sider) Smertene er ikke konstante, de kommer og går. Nå er "anfallene" kraftigere enn før. De oppleves som stikkende - det gjør med andre ord vondt! Ca. 2 uker etter jeg merket de første anfallene i magen, begynte også ryggen å plages. Det er stort sett korsryggen som er i fokus, men også midt-ryggen og mellom skulderbladene får gjennomgå innimellom. Dette er mer verkende smerter som gjør at f.eks når jeg sitter at jeg må bytte sittestilling. Det er skjelden at de inntreffer når jeg står oppreist og er i bevegelse. Våkner ikke om natten, sover godt.

Var først til privatlege, da jeg ikke var "hjemme" i starten av denne perioden. Han tok en rask visuell kontroll på meg, alt ok. I tillegg ble det tatt en haug med blodprøver: Lever, galle, nyre, lever, stoffskifte, revmatiske sykdommer, CRP, HIV og andre S.O.S prøver. Alt ok. Henvist til MR av hode og mage. Ingen funn. Da dette ikke gikk over, kontaktet jeg fastlegen. Han er en "ståpå kar" som virker å ta det hele seriøst. Han tok også mange blodprøver. Ingen funn. Pusteprøve ok. EKG ok. Henvist til skjelett scintigrafi. Ingen funn. Har vært hos legen 3-4 ganger ila. denne perioden. Han har gitt meg Sobril, Voltaren. Ingen effekt.

Altså, tilsynelatende finner ingen noen feil på meg, men jeg går med disse smertene. Begynner å bli sliten av det. Har dere noen råd til evt. videre oppfølging? Takker så mye for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...