Gå til innhold

Finnes det lykkelige horer?


tjohei1

Anbefalte innlegg

 

Til ditt siste avsnitt: For meg kan alle gjøre som de vil om de ikke skader andre. Jeg tror - imotsetning til deg - at få selger seg fordi de innerst inne liker å pule flere ulike og ukjente personer hver eneste dag... ;)

 

Menn, og særlig de som kunne tenke seg å oppsøke prostituerte selv, ønsker nå engang å tro på den lykkelige hore. Som nok er ganske sjelden - selv om prostitusjonen er selvvalgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tjohei1

    14

  • Maglor

    13

  • AnonymBruker

    13

  • slabbedask

    12

Menn, og særlig de som kunne tenke seg å oppsøke prostituerte selv, ønsker nå engang å tro på den lykkelige hore. Som nok er ganske sjelden - selv om prostitusjonen er selvvalgt.

Det tror jeg du har helt rett i. Det er påfallende få som er åpne om at de kjøper sex, og etter Maglors argumentasjon er dette veldig rart siden sexkjøperen burde være et vanlig, stolt og voksent menneske som ligger med et annet fritt, stolt og voksent menneske, og som derfor ikke burde være redd for å bli identifisert som kjøper i det heletatt. For å si det sånn var det ikke stolthet og åpenhet kundene uttrykte da pc'en til bordellen her i byen ble konfiskert for noen år siden, og politiet formidlet at de satt på fullt medlemsregister... ;)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad kontroll: Om jeg ligger med noen kan jeg lett si nei, når som helst, også etter at et samleie har startet. Om jeg derimot selger "et ligg" kan jeg ikke lenger si "nei, jeg vil ikke ligge med deg likevel" med samme letthet. Jeg har tross alt solgt at ligg. Videre, om jeg øsker en spesiell stilling kan jeg gjerne foreslå den for så å avbryte om min og hans anatomi ikke føles deilig for meg likevel, men om jeg har solgt "doggy style" kan jeg neppe trekke meg med samme letthet. Dette er det jeg legger i å ikke ha kontroll over egen kropp, og det å tape denne kontrollen og gjentatte ganger gå på akkord med seg selv (jeg tror nemlig få har lyst til å pule for åttende gang med den åttende nye personen samme dag, akkurat idet en kunde dukker opp og ønsker deg) tror jeg gjør noe med selvfølelsen - og da også opplevelsen av å leve et godt liv.

 

Til ditt siste avsnitt: For meg kan alle gjøre som de vil om de ikke skader andre. Jeg tror - imotsetning til deg - at få selger seg fordi de innerst inne liker å pule flere ulike og ukjente personer hver eneste dag... ;)

 

Hvis du har solgt et ligg, en spesiell stilling etc men så ombestemmer deg er det vel ikke værre enn å heve salget og refundere beløpet? Grunnleggende rettighet ved kjøp og salg hvis jeg ikke tar feil.

 

Jeg er ellers forundret over at du vil kjempe for "intimitetsgrenser" og mot mer aksept av sexarbeidere i samfunnet, selv om du selv hevder at det største hindret for deres lykkelighet er nettopp manglende aksept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har solgt et ligg, en spesiell stilling etc men så ombestemmer deg er det vel ikke værre enn å heve salget og refundere beløpet? Grunnleggende rettighet ved kjøp og salg hvis jeg ikke tar feil.

 

Jeg er ellers forundret over at du vil kjempe for "intimitetsgrenser" og mot mer aksept av sexarbeidere i samfunnet, selv om du selv hevder at det største hindret for deres lykkelighet er nettopp manglende aksept.

Jeg tror ikke det er mye vits i å fortsette denne diskusjonen særlig mye lenger. Jeg vet hva du mener og du vet hva jeg mener, og vi blir ikke enige :) Sånn er det av og til når man er meningsmessig og verdimessig uenige. Der du tenker at salg av kropp ikke virker negativt på et menneskes opplevelse av å leve et godt liv tenker jeg motsatt. Dette har jeg dels begrunnet i at det ikke er sosialt akseptert og legitimt, men først og fremst i at jeg tror det er noe fundamentalt ulikt i det å selge intimtjenester og sin egen kropp vs å selge sin tid eller kroppsstyrke. Sånn bare er det, vi tenker ulikt her :)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du har helt rett i. Det er påfallende få som er åpne om at de kjøper sex, og etter Maglors argumentasjon er dette veldig rart siden sexkjøperen burde være et vanlig, stolt og voksent menneske som ligger med et annet fritt, stolt og voksent menneske, og som derfor ikke burde være redd for å bli identifisert som kjøper i det heletatt. For å si det sånn var det ikke stolthet og åpenhet kundene uttrykte da pc'en til bordellen her i byen ble konfiskert for noen år siden, og politiet formidlet at de satt på fullt medlemsregister... ;)

 

Da kan jo du liste opp eget navn, adresse og navn på alle sexpartnere og ONS du har hatt. Pluss hva dere gjorde naturligvis. Ikke? Nei sexlivet er gjerne en privatsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet i denne tråden er om prostituerte kan være lykkelige eller ikke. Jeg leste også artikkelen i Aftenposten, og oppfattet ikke at de siterte overfor er blant de evt lykkelige. 

 

Tror du feks. renholdsarbeidere blir lykkelike av arbeidet?

Anonymous poster hash: 02652...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jo du liste opp eget navn, adresse og navn på alle sexpartnere og ONS du har hatt. Pluss hva dere gjorde naturligvis. Ikke? Nei sexlivet er gjerne en privatsak.

Du tror meg sikkert ikke nå, men det hadde faktisk ikke kostet meg en kallori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mye vits i å fortsette denne diskusjonen særlig mye lenger. Jeg vet hva du mener og du vet hva jeg mener, og vi blir ikke enige :) Sånn er det av og til når man er meningsmessig og verdimessig uenige. Der du tenker at salg av kropp ikke virker negativt på et menneskes opplevelse av å leve et godt liv tenker jeg motsatt. Dette har jeg dels begrunnet i at det ikke er sosialt akseptert og legitimt, men først og fremst i at jeg tror det er noe fundamentalt ulikt i det å selge intimtjenester og sin egen kropp vs å selge sin tid eller kroppsstyrke. Sånn bare er det, vi tenker ulikt her :)

 

Må bare si jeg synes du har møtt deg selv i døra jeg. Sier jo selv at holdningen din er den som samfunsmessig gjør det værre for sexarbeidere. Og ekseplet med et selskap der en lykkelig prostituert skaper dårlig stemning fordi en majoritet av gjestene har benyttet tjenestene hennes. Begge er faktisk et perfekt bilde på dobbeltmoralen og moralisme i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si jeg synes du har møtt deg selv i døra jeg. Sier jo selv at holdningen din er den som samfunsmessig gjør det værre for sexarbeidere. Og ekseplet med et selskap der en lykkelig prostituert skaper dårlig stemning fordi en majoritet av gjestene har benyttet tjenestene hennes. Begge er faktisk et perfekt bilde på dobbeltmoralen og moralisme i samfunnet.

Greit, men uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem har definert at dette strider mot naturen?

Hvis det hadde vært naturlig hadde de gjort det uten å ta betaling. Det at de tar betaling forteller at dette er noe de gjør for å livnære seg selv. Dette er jo også sex på menns premisser. Da må de frem ned glidekremen for at det skal være mulig. Tror ikke det er tid til noe forspill eller hyggelig atmosfære.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært naturlig hadde de gjort det uten å ta betaling. Det at de tar betaling forteller at dette er noe de gjør for å livnære seg selv. 

 

Det er naturlig at man må livnære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg ikke. Jeg tror de som sier de liker det kanskje har blitt misbrukt tidligere og derfor er vant til å bli brukt

Anonymous poster hash: f0964...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig at man må livnære seg.

Ja, men ikke den måten. Alle mennesker har sin egen seksualitet. Å drive på slik har ikke noe med seksualitet å gjøre.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vel strengt tatt opp til den enkelte å bestemme.

Jeg tror det finnes retningslinjer for et sunt liv og det er vanskelig å forsvare salg av kroppen med et sunt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det finnes retningslinjer for et sunt liv og det er vanskelig å forsvare salg av kroppen med et sunt liv.

 

Jeg syntes fortsatt at slikt bør den enkelte få lov til å bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...