Gå til innhold

Smerter i leggen


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt vondt i venstre legg siden onsdag. Trodde først det bare var fordi jeg var sliten etter første saltrening (Friskis og svettis) onsdag kveld, men det har fortsatt.

 

Det gjør litt vondt nesten hele tiden, en svak svie, nesten slik jeg husker vekstverk var da jeg var barn, eller som når en får melkesyre i beina. Innimellom kjenner jeg ingenting. Noen ganger pr døgn øker svien på, og jeg får ordentlig vondt, så vondt at jeg ikke klarer å tenke på annet, og må helst legge meg ned. Noen ganger kommer dette når jeg går, andre ganger når jeg sitter stille. De vonde "takene" varer fra 5 til ca 30 minutter. Det er fortsatt en form for svie eller sårhet i musklene tror jeg.

 

De første dagene satt det ganske langt nede på leggen, ca 10 cm over hælen, i går var det lenger oppe, på tykkleggen, og i dag er det mer midt på leggen, men på yttersiden.

 

Hva kan dette være? Jeg googlet litt på blodpropp (ble litt redd når jeg begynte å tenke på det), men det var visst leggsmerter kombinert med pustevansker/tungpustenhet/vondt i brystet som var farlig. Er det bare overbelastning etter den uvante treningen såpass lenge etter, eller er det noe farlig? Synes det er litt stusslig å ringe lege for bare dette, hvis det bare er fordi jeg har trent :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

er du hoven i leggen?

 

Jeg fikk blodpropp i leggen for litt over 4 år siden. Det begynte med vondt i leggen, etterhvert ble den veldig hoven. Hadde ingen pusteproblemer eller vondt i brystet. Tenkte at det ville gå over, men leggen ble så hoven og smertefull at jeg måtte til legen. Han sendte meg til sykehuset og jeg ble innlagt et par dager fordi det var en blodpropp. Den løste seg fort opp med medisiner.

 

Jeg mener ikke å skremme deg, men det er kanskje verdt et legebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

er du hoven i leggen?

 

Jeg fikk blodpropp i leggen for litt over 4 år siden. Det begynte med vondt i leggen, etterhvert ble den veldig hoven. Hadde ingen pusteproblemer eller vondt i brystet. Tenkte at det ville gå over, men leggen ble så hoven og smertefull at jeg måtte til legen. Han sendte meg til sykehuset og jeg ble innlagt et par dager fordi det var en blodpropp. Den løste seg fort opp med medisiner.

 

Jeg mener ikke å skremme deg, men det er kanskje verdt et legebesøk.

Takk for svar.

 

Nei, jeg er ikke hoven. Leggen var egentlig ganske god i går - hadde bare en gang med skikkelig vondt, og det var på formiddagen. Kjenner litt nå igjen (kom da jeg var på vei til jobb). Skal holde et øye med leggen ift hovenhet og rødhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...