Gå til innhold

Ville det gjort terapi mer effektiv?


Gjest

Anbefalte innlegg

Dersom man innførte "terapi-kurs" - eller om pasientene fikk utdelt en brosjyre før oppstart med informasjon, f eks om hvordan terapi fungerer og hva som forventes av pasienten osv?

Eller har det ikke noe for seg?

Har lurt på dette noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kunne det, men det ville nesten vært meningsløst siden det finnes så mange terapiformer, og alle terapeuter er forskjellige, og en og samme pasient reagerer også forskjellig på en og samme behandler/behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det gjør terapi langt mer effektiv.

Ved vår avdeling får pasientene slik skriftlig informasjon. Dessuten inngår opplæring i å gå i terapi i de innledende samtalene.

Svært mange av de grunnleggende tingene er like på tvers av ulike behandlingsformer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg fikk en brosjyre på Levanger, men ikke her jeg bor.

Jeg tenker på at siden det er kø/mange trenger plass, så ville det vel spart inn litt tid som kunne kommet andre til gode. Men det er meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...