Gå til innhold

Får ikke til å tisse


mordachs

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung dame på 39 år som har følgende problemstilling.

På mandagen var jeg i kontakt med legevakt, da avføring og urin fløt fritt, jeg kjente ikke at jeg måtte på do, før det var for sent. Siden jeg og var nummen i ene beinet sendte legevakts lege meg inn på sykehuset.

 

Etter noen timer venting kom en lege , hadde en samtale og jeg fikk beskjed om å sjekke at jeg klarte å tømme blæra, det var da ikke mulig, jeg satte på springvann og alt , satt kjempelenge men ingenting kom. Urinmengden i blæra( de screena ) meg var 450 ml. Så de sendte meg på MR.

 

De fant ikke noe og jeg ble sendt hjem., Jeg klarer ikke få ut urin eller noe, dvs jeg har kateter, og da kommer det ut, men jeg har ikke lyst til å bruke det bestandig,

 

Hva kan jeg gjøre? Nummenheten er enda til stedet,  men nevrokirurg fant ikke noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overrasket over at du ble utskrevet uten videre oppfølgning med de symptomene du beskriver. Såfremt du ikke har annen sykdom som kan forklare symptomene, så hadde jeg tatt kontakt med lege i morgen tidlig og insistert på en ny vurdering. Dersom årsaken til at du ikke klarer å tømme deg har med klem på nerver i ryggen å gjøre, så må det opereres innen svært kort tid dersom ikke problemet skal bli varig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer frosken!

 

Dette synes jeg var hårreisende! Sende noen hjem på den måten med de symptomene! Jeg ville ringt fastlegen asap, eller tatt en ny tur på legevakta om fastlegen ikke har mulighet til å se deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset her i område er kjent for å behandle pasienter som dritt. Så jeg skal få meg akutttime i morgen hos legen og be om henvisning til annet sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Er du blitt skjekket for diskusprolaps i ryggen? Typiske (alvorlige) symptomer ved dette, og som faktisk også er indikasjon for akutt operasjon, er nummenhet i benet og inkontinens av urin/avføring. Høres ut som du bør gå til legevakten og få tatt røntgen av nedre del av ryggen..(men litt sent nå kanskje, siden det allerede er 7 mnd siden..?)



Anonymous poster hash: 207af...b33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...