Gå til innhold

medisin


avesta2500

Anbefalte innlegg

jeg har hentet medisin fra mitt hjemland og har prøvd de når jeg har vondt i hode også i kroppen min noen ganger.. men de tabelettene er snart ferdige så jeg lurer på hvordan kan jeg få de i norge?

i landet mitt heter de: COLDAX. men jeg har søkt om det navnet på nettet men finner ikke noen medisiner som heter COLDAX. men innholdet i medisinen er at de har blandet 3 forskjellige typer medisiner. jeg skriver til dere hva de heter og hvor mye som er i medisinen.
jeg vil ha hjelp fra dere så jeg vet hva det heter når jeg skal kjøpe det i norge og hvor jeg kan få tak i det. og evt om jeg må ha legeresept eller om det kan kjøpes uten resept.



1. acetaminophen 500 mg
2. pseudoephedrine HCI 30 mg
3. diphenhydramine HCI 25 mg

tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hentet medisin fra mitt hjemland og har prøvd de når jeg har vondt i hode også i kroppen min noen ganger.. men de tabelettene er snart ferdige så jeg lurer på hvordan kan jeg få de i norge?

i landet mitt heter de: COLDAX. men jeg har søkt om det navnet på nettet men finner ikke noen medisiner som heter COLDAX. men innholdet i medisinen er at de har blandet 3 forskjellige typer medisiner. jeg skriver til dere hva de heter og hvor mye som er i medisinen.

jeg vil ha hjelp fra dere så jeg vet hva det heter når jeg skal kjøpe det i norge og hvor jeg kan få tak i det. og evt om jeg må ha legeresept eller om det kan kjøpes uten resept.

1. acetaminophen 500 mg

2. pseudoephedrine HCI 30 mg

3. diphenhydramine HCI 25 mg

tusen takk på forhånd!

 

Benadryl / Tylenol?

 

http://www.drugs.com/cdi/acetaminophen-diphenhydramine-pseudoephedrine.html

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hentet medisin fra mitt hjemland og har prøvd de når jeg har vondt i hode også i kroppen min noen ganger.. men de tabelettene er snart ferdige så jeg lurer på hvordan kan jeg få de i norge?

i landet mitt heter de: COLDAX. men jeg har søkt om det navnet på nettet men finner ikke noen medisiner som heter COLDAX. men innholdet i medisinen er at de har blandet 3 forskjellige typer medisiner. jeg skriver til dere hva de heter og hvor mye som er i medisinen.

jeg vil ha hjelp fra dere så jeg vet hva det heter når jeg skal kjøpe det i norge og hvor jeg kan få tak i det. og evt om jeg må ha legeresept eller om det kan kjøpes uten resept.

1. acetaminophen 500 mg

2. pseudoephedrine HCI 30 mg

3. diphenhydramine HCI 25 mg

tusen takk på forhånd!

Acetaminophen heter paracetamol på norsk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Paracetamol

 

Paracetamol kan du kjøpe på apoteket i pakninger på 20 stk, uten resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acetaminophen heter paracetamol på norsk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Paracetamol

 

Paracetamol kan du kjøpe på apoteket i pakninger på 20 stk, uten resept.

jeg vet at den første finnes paracetamol i norge men spørsmålet mitt er sånn: jeg har en medisin som er blandet med 3 forskjellige andre medisiner.  

 

1. acetaminophen 500 mg

2. pseudoephedrine HCI 30 mg

3. diphenhydramine HCI 25 mg 

 

alle de tre ligger i 1 tabelett. jeg vil vite hva heter da den som er 1 tabelett i norge. den andre brukeren som har svart meg har skrevet at den heter : Benadryl / Tylenol . men jeg vet ikke hva den heter i norge og om det er mulig å kjøpre uten resept eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet at den første finnes paracetamol i norge men spørsmålet mitt er sånn: jeg har en medisin som er blandet med 3 forskjellige andre medisiner.  

 

1. acetaminophen 500 mg

2. pseudoephedrine HCI 30 mg

3. diphenhydramine HCI 25 mg 

 

alle de tre ligger i 1 tabelett. jeg vil vite hva heter da den som er 1 tabelett i norge. den andre brukeren som har svart meg har skrevet at den heter : Benadryl / Tylenol . men jeg vet ikke hva den heter i norge og om det er mulig å kjøpre uten resept eller ikke. 

Ta pakningen med på et apotek og spør der, apotekere har ofte en oversikt over hva de forskjellige legemidler heter i forskjellige land og kan svare deg på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...