Gå til innhold

Kjønnssykdom


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei Dr.Degre!Jeg er en dame på 40 år som gjorde en stor feil i Desember2008.Jeg rotet meg bort i en annen mann jeg hadde ikke samleie med han men jeg utførte oralsex på han,han kom ikke i munnen min,han er kurdisk,gift og har 4barn,jeg har konfrontert han og han sier han er frisk,samtidig som han sier att han har snakket med sin lege og att han har fått beskjed av sin lege om att det smitter ikke på den måten,og da ble jeg selvfølgelig redd men han ville ikke svare meg på hvilken sykdom som ikke smitter på den måten,7-8uker etter hendelsen ble både min mann og jeg akutt influensasyke med diare,feber,vond hals,leddsmerter og hovne lymfekjertler og ekstrem tretthet,diareen varte i 3-4 dager de andre plagene varte i ca.2 uker men trettheten varte i flere mnd,vi hadde også ekstremt nattesvette,tørrhoste og tungpusthet.Vi har sjekket oss for alt av kjønnssykdommer,hiv,hepatitt og syflis alt negativt hver gang,den siste hivtesten tok vi 3 og 4 år etter hendelsen negativ som alle de andre gangene,jeg ser du har svart noen andre her inne att for påvisning av antistoffer mot noen virus blant annet hiv kan det ta uker,mnd,og tilogmed år,de legene vi har vært i kontakt med sier att vi kan stole helt på hivtester etter 3mnd.Har også snakket med infeksjonslege og han sier det samme,altså 3mnd,blir veldig forvirret av forskjellige svar,hvem stemmer?I 2010 fikk både min mann og jeg mikroskopiske små sår bare på armene som kom og gikk i ett år for så plutselig og forsvinne.Vi er delvis friske i dag bortsett fra att min plutselig har fått litt jernmangel og jeg har fått masse kløende kviselignende utslett på brystkassa mi og perioder med lett forhøyet kroppstempuratur på37,2-37,8.Skal også sies att jeg fikk påvist cmv virus i det tidsrommet vi ble syke,fastlegen min mente det var det som ga meg plagene,men hva med min mann?vi var jo syke på samme tid med samme symtomer,jeg har også begynt og få lett hull i tennene mine og jeg har ekstrem god tannhygiene.Så våre spørsmål til deg er:Kan vi slutte og bekymre oss for hiv?Hvilken sykdom er det som gir mikroskopiske små sår på armene?Er det noen sykdommer du vil anbefale oss og sjekke oss for?Kan det være noe galt med immunsystemet mitt med tanke på ofte hull i tennene og de kløende utslettene og den forhøyede tempuraturen min i perioder?Håper du kan gi oss ett beroligende og forståelsesfullt svar og noen tips om hva vi kan sjekkes for av sykdommer videre,hilsen bekymret mann og dame,vi har også to barn og dette er svært trist og vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Ja det var litt av en historie du presenterer. Jeg skal forsøke å nøste opp dine problemer. For det første er det mulig å overføre forskjellig smitte ved oralsex. Det er vel HIv du tenker mest på og er mest engstelig for. HIV kan overføres, men i langt mindre grad enn ved vanlig sex. Når du har tatt en HIV-test tre mndr etter at dette skjedde, g testen var negativ er jeg ganske sikker på at du ikke har fått påført deg HIV infeksjon. Jeg er altså enig med legene som du har konsultert. Jeg kan ikke si noe om hva dine, og din manns symptomer, som dere fikk noen uker etter denne historien skyldes. Det er mange forksjellige virus som kan forårsake slike symptomer, og de alle fleste av disse går over av seg selv, uten varig men. Små sår forårsakes vanligvis av bakterier, f. eks Streptokokker eller Stafylokokker. Det kan undersøkes ved å ta prøve tl bakteriologisk undersøkelse fra sårene. De har neppe noe å gjøre med din historie med kurderen. Tannproblemer kan jeg ikke si noe mer enn at de neppe har noe sammenheng med hverken den ene eller den andre av dine plager. Det med tenner er et speselt felt, som du bør drøfte med din tannlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...