MegOgMegselv Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Så, de siste 3 gangene jeg har vært på do har det kommet blod i avføringen. Jeg har hørt at det kan forekomme av en rift i endetarmen, altså at... "kabelen" er for stor og river opp endetarmen. Dette skal visst være helt ufarlig, men når det skjer 3 ganger på rad begynner jeg å lure. Når sant skal sies har jeg ventet rundt 2-3 dager mellom hver gang jeg besøkte toalettet for nummer 2, men jeg har prøvd å gå hver dag, men klarer ikke få ut noe... har også hørt at fargen på blodet har en del å si, men aner ikke hva som er farlig og ufarlig. Jeg er 16, så kreft er det siste jeg vil ha, så håper noen kan svare meg på dette. Legger til et bilde av fargen, så håper noen kan si ifra om dette er tarmkreft eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegOgMegselv Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Må omformulere meg litt. "Når sant skal sies har jeg ventet rundt 2-3 dager mellom hver gang jeg besøkte toalettet for nummer 2..." og "kabelen" har vært like stor hver gang, altså at det er en sjanse for at det bare har vært en rift i endetarmen hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togli Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Jeg tror vel egentlig ikke tarmkreft er vanlig å få for en som bare er 16 år gammel? Det kan være at du har litt hard mage og at det blir sår når du har avføring. Sørg for å få i deg fiberrik mat. Trening er også bra for fordøyelsen. Hvis dette vedvarer, så kan du jo snakke med legen om det - bare for å være sikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Må omformulere meg litt. "Når sant skal sies har jeg ventet rundt 2-3 dager mellom hver gang jeg besøkte toalettet for nummer 2..." og "kabelen" har vært like stor hver gang, altså at det er en sjanse for at det bare har vært en rift i endetarmen hver gang. Gå til lege. Anonymous poster hash: ce044...be2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Må omformulere meg litt. "Når sant skal sies har jeg ventet rundt 2-3 dager mellom hver gang jeg besøkte toalettet for nummer 2..." og "kabelen" har vært like stor hver gang, altså at det er en sjanse for at det bare har vært en rift i endetarmen hver gang. Dette ser ut som friskt blod fra en rift eller lignende og er helt ufarlig. For å unngå å blø, så vil det hjelpe om du drikker _mye_ vann og spiser en del fiber (grovt brød, grønnsaker osv. ). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillicious Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Ser ut som blod av rift ja, og det kan ta veldig lang tid før det gror! Så er ikke rart om det har "revnet" opp igjen etter 2-3 dager. Tar kanskje litt over en uke før det er grodd. Gode råd av Frosken over her! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Alderen din er et godt tegn i forhold til at dette er noe ufarlige greier. Blodet og fargen på det sier ingenting om det. Du bør få dette sjekket hos lege. Anonymous poster hash: 15509...52c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.