Gå til innhold

Tarmkreft?

MegOgMegselv

Anbefalte innlegg

Så, de siste 3 gangene jeg har vært på do har det kommet blod i avføringen. Jeg har hørt at det kan forekomme av en rift i endetarmen, altså at... "kabelen" er for stor og river opp endetarmen. Dette skal visst være helt ufarlig, men når det skjer 3 ganger på rad begynner jeg å lure. Når sant skal sies har jeg ventet rundt 2-3 dager mellom hver gang jeg besøkte toalettet for nummer 2, men jeg har prøvd å gå hver dag, men klarer ikke få ut noe... har også hørt at fargen på blodet har en del å si, men aner ikke hva som er farlig og ufarlig. Jeg er 16, så kreft er det siste jeg vil ha, så håper noen kan svare meg på dette. Legger til et bilde av fargen, så håper noen kan si ifra om dette er tarmkreft eller ikke. 

20140210_145313_zps11f3c402.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må omformulere meg litt.

"Når sant skal sies har jeg ventet rundt 2-3 dager mellom hver gang jeg besøkte toalettet for nummer 2..." og "kabelen" har vært like stor hver gang, altså at det er en sjanse for at det bare har vært en rift i endetarmen hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel egentlig ikke tarmkreft er vanlig å få for en som bare er 16 år gammel?

Det kan være at du har litt hard mage og at det blir sår når du har avføring. Sørg for å få i deg fiberrik mat. Trening er også bra for fordøyelsen.

Hvis dette vedvarer, så kan du jo snakke med legen om det - bare for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må omformulere meg litt.

"Når sant skal sies har jeg ventet rundt 2-3 dager mellom hver gang jeg besøkte toalettet for nummer 2..." og "kabelen" har vært like stor hver gang, altså at det er en sjanse for at det bare har vært en rift i endetarmen hver gang.

Gå til lege.

Anonymous poster hash: ce044...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må omformulere meg litt.

Dette ser ut som friskt blod fra en rift eller lignende og er helt ufarlig. For å unngå å blø, så vil det hjelpe om du drikker _mye_ vann og spiser en del fiber (grovt brød, grønnsaker osv. ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som blod av rift ja, og det kan ta veldig lang tid før det gror! Så er ikke rart om det har "revnet" opp igjen etter 2-3 dager. Tar kanskje litt over en uke før det er grodd. 

Gode råd av Frosken over her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alderen din er et godt tegn i forhold til at dette er noe ufarlige greier. Blodet og fargen på det sier ingenting om det. Du bør få dette sjekket hos lege. 

Anonymous poster hash: 15509...52c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...