Gå til innhold

Dissosiativ personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har fått diagnosen dissosiativ personlighetsforstyrrelse pga. en litt trøblete barndom og har noen spørsmål rundt det som jeg lurte på om du/dere ville hjelpe meg med.

Er det noen jobber jeg ikke bør utdanne meg i pga. denne diagnosen? tenker da spesielt på arbeid med barn og innenfor psykiatrien. Psykologen min har sagt at det er mulig å bli frisk igjen ved hjelp av integrasjon etc., så jeg lurer på om de fleste blir helt friske eller om flertallet ikke blir det? Jeg er forsåvidt svært motivert og jobber mye med meg selv, selv om det er vankselig til tider.

Jeg er også utrolig bekymret for om det er så lurt av meg å få barn, problemer i min barndom har jo gjort at jeg har blitt dissosiativ og jeg vil ikke at dette skal kunne skje med mine fremtidige barn.

Jeg har prøvd å lese litt på nettet om dette, men det står så lite så da prøver jeg heller her.

Mvh.

Gakka

Gjest denvakreblomsten
Skrevet (endret)

Heisann!

Jeg har fått diagnosen dissosiativ personlighetsforstyrrelse pga. en litt trøblete barndom og har noen spørsmål rundt det som jeg lurte på om du/dere ville hjelpe meg med.

Er det noen jobber jeg ikke bør utdanne meg i pga. denne diagnosen? tenker da spesielt på arbeid med barn og innenfor psykiatrien. Psykologen min har sagt at det er mulig å bli frisk igjen ved hjelp av integrasjon etc., så jeg lurer på om de fleste blir helt friske eller om flertallet ikke blir det? Jeg er forsåvidt svært motivert og jobber mye med meg selv, selv om det er vankselig til tider.

Jeg er også utrolig bekymret for om det er så lurt av meg å få barn, problemer i min barndom har jo gjort at jeg har blitt dissosiativ og jeg vil ikke at dette skal kunne skje med mine fremtidige barn.

Jeg har prøvd å lese litt på nettet om dette, men det står så lite så da prøver jeg heller her.

Mvh.

Gakka

Jeg har ikke den diagnosen. Men har hatt mye slike symptomer og fikk diagnosen uspesifisert dissosiativ lidelse. Jeg er etter mye hardt arbeid mye bedre nå. Du høres veldig bevisst ut ang din lidelse, og veldig motivert og reflektert. Derfor tror jeg faktisk du kan bli en god forelder. For gode foreldre setter barnas behov først, slik du viser at du gjør med din bekymring ( dårlige foreldre bryr seg ikke, og bekymrer seg ikke for barnas ve og vel, de bare får dem..)

Meg bekjent er det ikke noen spesielle typer jobber en ikke kan ha når en har DID/ er dissosiativ.

Endret av Aloysia
Skrevet

Jeg tror det meste er mulig :)

Bare se på Arnhild Lauveng :)

Det finnes en del behandlingstilbud for traumepasienter, så da må jo muligheten for å bli bra finnes.

Jeg har ikke dissosiativ personlighetsforstyrrelse selv, men har et par venninner med den diagnosen, sterke mennesker som vil noe med livene sine :)

Skrevet

Tusen takk for gode svar! Dere er fantastiske mennesker som tar dere tid til å svare meg!
Jeg håper virkelig jeg blir en god forelder, fordi jeg ønsker meg veldig barn en gang i fremtiden når jeg har skaffet meg jobb osv. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...