Gå til innhold

Medisin mot sterk angst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med store relasjonsproblemer og er i et forhold. Har eupf og går i individual- og gruppeterapi (dagbehandling). Tøff terapi som skaper mye angst og ustabilitet for min del. Får reaksjoner på flere dager etterpå. Jeg går på mange medisiner, føler ofte det er for mange. Men har likevel svært sterk angst. Jeg valgte bort SSRI pga store bivirkninger.

Går på lamictal, abilify, wellbutrin og catapresan, littegrann seroquel til kvelden.

Er det noe angst medisiner som finnes som kan hjelpe for meg? Synes ikke disse hjelper og har det elendig nesten hver dag. Kan ikke leve sånn! Seroquel gjør at jeg legger på meg, så ikke noe slikt. Er allerede overvektig. Vanedannende får jeg ikke.

Håper på råd/innspill/forslag

Anonymous poster hash: bad05...4f7

Skrevet

Jeg har også EUPF og har prøvd det meste av beroligende i perioder med mye angst. Har hatt veldig stor og best hjelp i truxal.

Vival, sobril, nozinan osv slår ut kroppen min, og da blir jeg bare enda mer redd. Hodet funker like bra, men følelsen av rus er høy. Truxalen kjenner jeg ikke at funker, kjenner ingenting i kroppen, og jeg klarer å sitte stille i lengre perioder med bedre konsentrasjon. :-)

Det er en "ufarlig" medisin og ikke avhengighetsskapende.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Av antipsykotika er nok Abilify den som kan gi mest angst hos disponerte. Det samme gjelder Wellbutrin blant antidepressiva.

Men hvis matlyst/vekt skal være den overordnede prioritering som overstyrer alle andre hensyn, er det vanskelig å gjøre medisinendringer.

AnonymBruker
Skrevet

Av antipsykotika er nok Abilify den som kan gi mest angst hos disponerte. Det samme gjelder Wellbutrin blant antidepressiva.

Men hvis matlyst/vekt skal være den overordnede prioritering som overstyrer alle andre hensyn, er det vanskelig å gjøre medisinendringer.

Takk for svar.

Hvilke medisin endringer ville du anbefalt meg da?

Anonymous poster hash: bad05...4f7

stjernestøv
Skrevet

Truxal fører til vektøkning.

Det gjør vel omtrent alt?

Skrevet

Ikke for meg.. Har ikke gått opp i vekt av noen medisiner jeg..

Skrevet

Ikke alt, det finnes preparater som ikke gir vektøkning. Men det er få.

Skrevet

Men mye av de som ikke gir vektøking og tretthet er ikke de beste.

Skrevet

Så da skal vi godta vektøkning? Ikke tale om! Det finnes gode erstatninger.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Så da skal vi godta vektøkning? Ikke tale om! Det finnes gode erstatninger.

Hei, kan du oppgi erstatningene som ikke gir vektøkning?

Hilsen Sonate

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke min erfaring. Remeron er eneste medisin jeg har gått opp på.

Anonymous poster hash: e7bde...e58

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke min erfaring. Remeron er eneste medisin jeg har gått opp på.

Anonymous poster hash: e7bde...e58

Jeg har gått opp en del kg på Remeron, men etterhvert gått det ned igjen. Det er mulig. En veldig bra medisn for søvn, men føltes hele tiden som at blodsukkeret mitt var veldig lavt på den medisinen. Vil nesten si at jeg fikk angstsymptomer av dette.

Anonymous poster hash: 6c100...427

psychotique
Skrevet

Jeg har ikke gått opp i vekt av Truxal

Inner self
Skrevet

Jeg tok ett bevist valg etter mange år med prøving og feiling mht antipsykotika, og det var å akseptere att jeg må gå på zyprexa resten av livet, så lenge vekt er det eneste som jeg sliter med.

Jeg har ikke vært så stabil på noen gang etter jeg innså, att det er den beste medisinen. Da får jeg heller tåle att jeg er blitt stor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...