Gå til innhold

BEKYMRING SOM PLAGER MEG. KUL I HODET OG ANNET. HJELP.


Bekymret:(

Anbefalte innlegg

.Jeg er en 16 år gammel jente som er veldig bekymret for noen ting. Skal ta det punktvis så alt blir sagt for til nå er all info jeg har fått veldig vanskelig å skjønne for folk og lege skjønner ikke meg.

1. Jeg har en kul bak på hodet som jeg oppdaget desember i fjor. Altså 2013. Jeg var hos legen og undersøkte den, han sa det bare var en lymfeknute eller muskel som var hoven. Dum som jeg er leste jeg på Internett om lymfeknuter og svulst. Skremte meg selv og plages av angst nå fordi jeg tenker at den kulen er noe farlig. I Januar dro jeg igjen til legen og han sa det samme om kulen. Jeg fikk henvisning til ultralyd på sykehuset, for å roe meg ned, men det er en måned til enda. Og jeg bekymrer meg så mye at jeg ikke kan leve normalt for jeg tenker på det hele tiden. Kulen ligger 1-2 cm fra hårfestet i nakken og 2-3 cm fra midten av øret på bakhodet. Den er ikke spesielt vond, men kjenner iblant at den gir en smerte i hodet, sånn når du strekker deg og det er vondt, vanskelig å forklare og ut mot panne/tinning venstre side. Og jeg føler meg svimmel og rar iblant men det kan være innbilning fra meg, og fått høre dette er normalt om en sånn lymfeknute sitter på en nerve eller noe (?). MEN den skremmer meg, syker meg selv til å tenke fælt om den og gi meg selv symptomer tror jeg. En annen ting er at den vokser ikke tror jeg, og fet føles som det er 3 bittesmå kuler på 1 cm eller mindre. Og de er harde inni men huden oppå kan beveges. Tror jeg. Er ikke ekspert. Jeg føler også at når jeg legger meg er hodet tungt og det trykker inni om jeg ligger på venstre side, dett kan jo også være innbilning, men så redd jeg er klarer jeg ikke tenke positivt.

2. Forrige uke hadde jeg hodepine 4-5 dager i strekk og smertestillende hjalp ikke. Nakken min var også ekstremt stiv, men dette er noe jeg sliter med. Ifølge fysioterapeut har jeg veldig stive muskler. Trener ikke så mye og bruker pc en del på skolen.

3. Jeg er veldig trøtt om dagen. Men har fått konstatert jernmangel hos legen og tar noe som skal hjelpe. Tok dette i desember og januar, men slurvet litt og slutta hele februar. Men så har jeg begynt for noen dager siden igjen. Men kan trøttheten komme av jernmangel eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Slapp av og ikke la dette styre livet ditt, sjansen for at dette er noe galt er veldig liten, spesielt etter at du har vært hos legen to ganger. Det er tross alt større muligheter for at kulen er godartet enn ondartet.

 

2. Ekstrem stiv nakke kan gi langvarig og sterk hodepine, så dette har helt sikkert ikke noe med kulen å gjøre.

Du bør vurdere å få en behandling så du får myknet opp nakke og skuldre.

 

3. Jernmangel kan gi stor tretthet, slapphet og generelt at du føler du ikke klarer noe som helst. Så det er viktig at du får i deg mye mat med D-vitamin, fisk er bra, og ikke minst ta medisinen din, så dette ikke blir verre enn nødvendig.

 

Forøvrig er det ikke dumt å begynne å trene, når du kommer deg igjen av jernmangelen, det gir deg ett bedre liv, mindre muligheter for å bli syk og du får myknet opp musklene dine.

 

Dette går nok bra.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...