Gå til innhold

Interessant om 5:2-dietten


Kayia

Anbefalte innlegg

Da foreslår jeg at du slutter å spise

 

Det er forskjell på å gå sulten og ikke få i seg nok næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kayia

    22

  • frosken

    10

  • Lillemus

    7

  • Høstløv

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gargamel

Det er forskjell på å gå sulten og ikke få i seg nok næring.

Jada, jeg fikk bare lyst til å gi deg et lite spark.

 

Det er ikke relevant om det er farlig å gå sulten. Poenget er at få har nok selvdisiplin til å gå sultne over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Hihi, må innrømme at gliste litt i skjegget da den var som hottest her inne - typisk hype som går over tenkte jeg dah... ;) Husker dere var flere, påskelilje bl.a, men det var du som var fremst i pannebrasken da den skulle nevnes i farten :P

Øy...! Rockeringen min lå faktisk og slang i loftstua i går kveld, så noen må ha brukt den! Vet at jeg prøvde den her for et par uker siden (etter laaaaaaaang tids ikke-bruk), men en av ungene har trolig prøvd den etterpå :-)

 

Er for øvrig helt enig i at veldig mye er populært i en periode, og så går det over. Men OK - når det kommer til treningsformer så gjør vel ikke det noe? For tre (?) år siden rocket jeg mye, i fjor gikk jeg mye på ski, og i år trener jeg badminton og friskis/svettis. Helt greit :-)

 

Når det gjelder kostholdstrender, så har jeg ikke så sterke meninger. Jeg har vel aldri hevet meg på noen trend, bortsett fra den ene gangen for 3-4-5 år siden da jeg tok Norgeskuren (13 dager med minimalt med mat), og jeg ble "lovet" å gå ned 4-20 kilo og at stoffskiftet skulle endres slik at en ikke skulle gå opp igjen etterpå når en hadde gått tilbake til vanlig mat. Tror jeg gikk ned 5, men gikk de ganske raskt opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy...! Rockeringen min lå faktisk og slang i loftstua i går kveld, så noen må ha brukt den! Vet at jeg prøvde den her for et par uker siden (etter laaaaaaaang tids ikke-bruk), men en av ungene har trolig prøvd den etterpå :-)

 

Er for øvrig helt enig i at veldig mye er populært i en periode, og så går det over. Men OK - når det kommer til treningsformer så gjør vel ikke det noe? For tre (?) år siden rocket jeg mye, i fjor gikk jeg mye på ski, og i år trener jeg badminton og friskis/svettis. Helt greit :-)

 

Når det gjelder kostholdstrender, så har jeg ikke så sterke meninger. Jeg har vel aldri hevet meg på noen trend, bortsett fra den ene gangen for 3-4-5 år siden da jeg tok Norgeskuren (13 dager med minimalt med mat), og jeg ble "lovet" å gå ned 4-20 kilo og at stoffskiftet skulle endres slik at en ikke skulle gå opp igjen etterpå når en hadde gått tilbake til vanlig mat. Tror jeg gikk ned 5, men gikk de ganske raskt opp igjen.

:P Sorry assa, - og jeg er jo egentlig helt enig - jeg sammenligner ikke en trend som rockering og dietter altså! Jeg bare trakk det fram fordi de to trendene ofte har samme varighet, dvs kort...

 

På treningssiden har jeg kritisert den utrolig irriterende ekspertifiseringen der det rådgis (eller kanskje først og fremst snakkes hehe) som om alle er toppidrettsutøvere, type, "du bør spise det-og-det før 4x4-intervaller og restitueres så-og-så-lenge for best effekt" etc.

 

For de fleste her inne er dette bare bøll for de fleste er mosjonister, og det viktigste er at man fortsetter å røre seg. Har man syklet seg en tur på tirsdag tåler man fint å sykle seg en tur på både onsdag og torsdag også, og da til tross for at hjertet har pumpet litt ekstra i en oppoverbakke og samme muskelgruppe er brukt :P

 

Ad diett - jeg tror det er maaaaange som har erfart det samme som deg. Diett = jenka for de aller, aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

:P Sorry assa, - og jeg er jo egentlig helt enig - jeg sammenligner ikke en trend som rockering og dietter altså! Jeg bare trakk det fram fordi de to trendene ofte har samme varighet, dvs kort...

 

På treningssiden har jeg kritisert den utrolig irriterende ekspertifiseringen der det rådgis (eller kanskje først og fremst snakkes hehe) som om alle er toppidrettsutøvere, type, "du bør spise det-og-det før 4x4-intervaller og restitueres så-og-så-lenge for best effekt" etc.

 

For de fleste her inne er dette bare bøll for de fleste er mosjonister, og det viktigste er at man fortsetter å røre seg. Har man syklet seg en tur på tirsdag tåler man fint å sykle seg en tur på både onsdag og torsdag også, og da til tross for at hjertet har pumpet litt ekstra i en oppoverbakke og samme muskelgruppe er brukt :P

 

Ad diett - jeg tror det er maaaaange som har erfart det samme som deg. Diett = jenka for de aller, aller fleste.

Helt greit! Jeg synes faktisk det er helt greit at jeg blir litt mobbet for både rockeringen og Norgeskuren ;-) Noe litt skremmende jeg husker fra Norgeskuren er faktisk den følelsen av kontroll og mestring som jeg fikk. Dietten var superstreng, og jeg - JEG - mestret å følge den, klarte å sitte der med en klatt spinat mens resten av familien spiste vanlig middag, og det var et lite (farlig) kick det der, som jeg forstår at noen av de som har spiseproblemer, kan ble hektet på.

 

Jeg synes det er interessant å lese treningsråd og for så vidt også kostholdsråd fra eksperter, men som du sier, så er det jo ofte helt teit, nettopp fordi de aller fleste er mosjonister. Det er om å gjøre å ta trappa i stedet for heisen, gå til butikken i stedet for kjøre, komme seg ut på tur i skogen i helga, og gjerne få opp pulsen og styrken 2-3 ganger i løpet av uka med ordentlig trening. Klarer jeg å holde det, slik jeg gjør nå, så tror jeg det er en sunn livsstil. Jeg håper selvsagt på at noen kilo skal forsvinne, men jeg vet nå ikke helt om det skjer.

 

Jenkadiett - ja det var et godt ord!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit! Jeg synes faktisk det er helt greit at jeg blir litt mobbet for både rockeringen og Norgeskuren ;-) Noe litt skremmende jeg husker fra Norgeskuren er faktisk den følelsen av kontroll og mestring som jeg fikk. Dietten var superstreng, og jeg - JEG - mestret å følge den, klarte å sitte der med en klatt spinat mens resten av familien spiste vanlig middag, og det var et lite (farlig) kick det der, som jeg forstår at noen av de som har spiseproblemer, kan ble hektet på.

 

Jeg synes det er interessant å lese treningsråd og for så vidt også kostholdsråd fra eksperter, men som du sier, så er det jo ofte helt teit, nettopp fordi de aller fleste er mosjonister. Det er om å gjøre å ta trappa i stedet for heisen, gå til butikken i stedet for kjøre, komme seg ut på tur i skogen i helga, og gjerne få opp pulsen og styrken 2-3 ganger i løpet av uka med ordentlig trening. Klarer jeg å holde det, slik jeg gjør nå, så tror jeg det er en sunn livsstil. Jeg håper selvsagt på at noen kilo skal forsvinne, men jeg vet nå ikke helt om det skjer.

 

Jenkadiett - ja det var et godt ord!!!!

Vi er veldig enige ser jeg :)

 

Til det du sier om kontroll - definitivt skummelt, helt enig. I tillegg misliker jeg - personlig - å skulle være rollemodell for oppvoksende slekt ved å framheve diett og slanking som (nor)malen. Det er nok kroppshysteri utenfor våre husvegger for å si det sånn. Jeg har selv vokst opp i et hjem uten Grete Roede-ristebegrene på vasken, men mange venninner gjorde dèt. I ettertid er det at mødrene var på kontinuerlig slanker'n noe de husker, og i dag er denne stille normaliseringen av diett enda skumlere enn det var på sent 80-tall spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Vi er veldig enige ser jeg :)

 

Til det du sier om kontroll - definitivt skummelt, helt enig. I tillegg misliker jeg - personlig - å skulle være rollemodell for oppvoksende slekt ved å framheve diett og slanking som (nor)malen. Det er nok kroppshysteri utenfor våre husvegger for å si det sånn. Jeg har selv vokst opp i et hjem uten Grete Roede-ristebegrene på vasken, men mange venninner gjorde dèt. I ettertid er det at mødrene var på kontinuerlig slanker'n noe de husker, og i dag er denne stille normaliseringen av diett enda skumlere enn det var på sent 80-tall spør du meg.

Jeg vet nå ikke hva Grete Roede-ristebeger er for noe - min mor slanket seg aldri. Hun var vel helt normalt slank tror jeg, og først etter fylte 50 la hun på seg litt. Kostholdet vårt i min barndom var nok mye poteter, litt kjøtt, mye fisk, en god del grønnsaker, mye brød, og godteri kun på lørdager. Brus kun på bursdager/helt spesielle anledninger. En ting som var litt rart var at vi drakk alltid melk - til frokost, formiddagsmat, middag og kveldsmat. Nesten aldri vann.

 

Enig i det du sier om å være rollemodell. Jeg hadde aldri tatt den Norgeskuren nå når jeg har såpass store barn/ungdommer som jeg har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Høh. Ikke diss rockeringen min! ;) Den funka ikke forresten. Jeg brukte den flere ganger i uka over noen uker uten at jeg minket noe rundt livet/magen. Ander her inne hadde bedre erfaring med den da. :) Men morsomt er det!

Nei, for man ikke kan ikke punktslanke seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som var litt rart var at vi drakk alltid melk - til frokost, formiddagsmat, middag og kveldsmat.

Er du sikker på at du ikke egentlig er litt svensk? Jeg forbinder melk (og knekkebrød, men det er jo ikke så rart, siden mye av brødet deres smaker vørterkake) til alle måltider, med svensker ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Er du sikker på at du ikke egentlig er litt svensk? Jeg forbinder melk (og knekkebrød, men det er jo ikke så rart, siden mye av brødet deres smaker vørterkake) til alle måltider, med svensker ;)

Jo, jeg er faktisk ca halvt svensk. Men har aldri tenkt over at dette var en svensk skikk! Det var pappa som var den største melkedrikkeren (og er det for så vidt fremdeles), og han har minst svensk blod i seg. Vi var nylig i Sverige hos to ulike familier, og der var det melk kun til frokost og kvelds, som hos oss nå. Hun ene jeg var hos, hadde bedt meg pent om å ta med meg norsk Kneippbrød - så jeg kom med 8 brød til henne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Nei, for man ikke kan ikke punktslanke seg :-)

Poenget med rockeringen var vel at en skulle bli strammere rundt magen og på siden av magen fordi musklene ble sterkere. Tror nok jeg ble litt strammere da jeg holdt på. Men bilringen foran forsvant absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for man ikke kan ikke punktslanke seg :-)

Men om man bruker rockering ofte og mye så vil jo magen få såpass mye juling at det for noen vil synes, selv om ikke nødvendigvis lår og byste blir smalere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man bruker rockering ofte og mye så vil jo magen få såpass mye juling at det for noen vil synes, selv om ikke nødvendigvis lår og byste blir smalere. :)

Men neppe fortere eller bedre enn ved god gammeldags og ikke-trendy sit-ups... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men neppe fortere eller bedre enn ved god gammeldags og ikke-trendy sit-ups... ;)

Situps strammer magemusklene, men de forbrenner ikke bilringen. :) Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situps strammer magemusklene, men de forbrenner ikke bilringen. :) Dessverre.

Det gjør neppe rockeringen heller :) Som Nicklus sier kan man ikke punktslanke seg, så effekten kommer nok utelukkende fordi man trener magemusklene og sidemusklene når man rocker.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...