Gå til innhold

Er dette abstinenser/avhengighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen.Jeg har det veldig tøft, og håper at du, Nhd, kan hjelpe meg. Det var jeg som skrev igår angående sobril og seponering. Jeg har som sagt tatt sobril daglig i fem måneder, 15mg pr dag, den siste måneden 20mg per dag. Problemet er at jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å slutte. Jeg våkner hver morgen med en rar føelelse inni meg, nesten som et slags sug. Eller, det blir feil å kalle det et sug, men jeg våkner ihvertfall med sterk angst og en ekkel følelse av at noe ikke stemmer, noe er annerledes. De siste timene før jeg våkner har jeg ofte ekle og bisarre drømmer, og den ekle følelsen som jeg våkner opp med er ofte den følelsen som jeg har i drømmen. Jeg går rundt med denne angsten og de grubleriene den har med seg hele dagen. Jeg føler meg svimmel og ør, ikke helt tilstede og den beste måten å forklare det på, litt rar og annerledes. Litt svak hodeppine har jeg også lagt merke til noen dager. Kan dette være abstinenser mellom dosene, og isåfall er dette farlig? Med èn gang jeg tar en ny dose og den begynner å funke føler jeg meg helt normal igjen, og tankene og grubleriene stilner og følelsen av ørhet og svimmelhet forsvinner. Det er så utrolig ekkelt, og jeg er nå livredd for at jeg faktisk er avhengig, for jeg har hørt at det å slutte på benzoer er verre enn å slutte på heroin. Jeg sliter jo med sterk angst i utgangspunktet, men nå føles det annerledes på en måte. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det. Hva bør jeg gjøre? Jeg tar jo kun én dose a 20mg en gang om dagen, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å trappe ned når det allerede mellom dosene føles så ekkelt. Jeg er redd for å miste kontrollen over meg selv når jeg føler meg så rar og fremmedgjort. Det skal da ikke være nødvendig å bli lagt inn for å bli avruset fra 20 mg sobril? Krisemaksimerer jeg nå eller har du hørt om andre med samme erfaringer. Jeg går også på remeron 15mg.

• 5 år senere...
Videoannonse
Annonse
HappyCrappy
Skrevet

Sliter med deprisjon og angst pga sluttet på remeron for ikke lenge siden o har ikke snakket med legen enda, har ADHD o venter på medisiner så blir mye klussedull når alt kommer i ett

har noen merkelige drømmer av o til og våknet med ganske dårlige følelser men noe som har hjulpet Meg er o sovne til lav "sove musikk"

Vet ikke hva sobril er for noe så kan ikke si noe på det

Skrevet

Nei, jeg tror ikke dette primært er abstinenser. Jeg tror du har en angstlidelse hvor symptomene holdes nede når du tar Sobril og som kommer tilbake når Sobril slutter å virke.

Angstlidelser som ikke møtes med andre tiltak enn benzo, har en tendens til med tiden å bli stadig litt mer omfattende. Det er nok derfor du har økt dosen fra 15 til 20 mg.

Skrevet

@HappyCrappy trakk fram mange gamle tråder i morges. Denne er fem år gammel. Så forhåpentligvis har trådstarters problem løst seg nå :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...