Gå til innhold

Legitim grunn til å bytte psykiater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For en liten stund tilbake kom det nye hytteeiere i nabohytta. Dette hadde jeg selvsagt ikke problemer med, før den nye hytteeieren viste seg å være min psykiater. Vi eier ikke denne hytta alene, men sammen med min mormor og mammas søster. Min mormor skrøt nylig over hvor hyggelige de nye naboene var og har blitt godt kjent med dem. Det er kun min mor som vet at jeg går til en psykiater og hos han har jeg snakket lite til ingenting om min familie da jeg nesten akkurat har begynt hos han.

Jeg har nå møtt han et par ganger denne påsken og jeg aner ikke hva jeg skal si/gjøre så jeg hat bare holdt det til et kort "hei",.

Nå vurderer jeg å bytte psykiater, for jeg merker at dette blir veldig vanskelig for meg. Er det en legitim grunn til å bytte psykiater eller overreagerer jeg? Jeg har nemlig litt lett for å gjøre sistnevnte.

Skrevet

Skjønner deg godt - jeg hadde sagt det som det var og byttet!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er din subjektive følelse som må være avgjørende.

To forhold vil jeg dog nevne: 1) Kan du bruke litt tid på avgjørelsen? Noen ganger kjennes ting litt annerledes etter noen uker. 2) Hvilke alternativer har du? Dvs bor du på et sted med god tilgang på dyktige psykiatere eller ikke?

Skrevet

Takk for svar!

1) Jeg kan bruke noen uker på å ta en avgjørelse, han er jo svært dyktig og hyggelig og på en side vet han jo allerede en god del om meg uten at han viste noe tegn til det i påsken.

2) Jeg bor på et relativt lite sted, så tilgangen på psykiatere er ikke den beste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...