Gjest Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 Skrevet 21. april 2014 Hva skal jeg gjøre med mitt problem ? en sier at en skal oppsøke det en mener er et problem. Og det har jeg gjort hundrevis av ganger. men mange ganger er jeg så redd at jeg blir helt svett i hendene og og har lyst til å gå av. Det bør ikke alltid dreie seg om stor fart en gang. Men motorveier er verst. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 Skrevet 22. april 2014 høres ut som du har angst, jeg ville reist til legen som vil henvise deg til dps. og da tipper jeg det er kognitiv terapi som vil bli brukt. og dem kommer til å hjelpe deg med hvordan du skal komme deg gjennom og endre tankene når ting blir skummelt. Anonymous poster hash: 05b59...69e 0 Siter
ISW Skrevet 22. april 2014 Skrevet 22. april 2014 Høres ut som angst/fobi. Ja, dra til legen og bli henvist til en psykolog, slik at du får utfordret dine forestillinger rundt bilkjøring. Det er ikke nødvendigvis slik at eksponering er eneste mulige behandling. Men hvis du skal gjøre det, så må du ikke bli fortvilet over at du blir redd når du eksponerer deg. Det er jo forventet og meningen at du skal bli det. Men du lærer deg samtidig at angsten ikke er farlig og at ingenting galt skjer. Da vil angsten etterhvert dempes. Men det må gjøres systematisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.