Gå til innhold

Wellbutrin og høyt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sannsynlig er det at det er wellbutrin som forårsaker høyt blodtrykk? Fikk dette helt plutselig for ca 2 år siden. Er 47 år.

Nå har jeg hodepine og trykk i panna igjen. BT målt til 175/101. Virker som det kommer helt plutselig. Bruker atacand fra før. Synes det er rart at jeg helt plutselig skulle få det sånn?

Anonymous poster hash: 627e9...e99

Skrevet

Det kan vel ikke forårsake så høyt blodtrykk som 175/101, men wellbutrin kan føre til økt blodtrykk. 

175/101 er altfor høyt. Har du målt dette med egenmåling bør du ta kontakt med legen din om ikke så lenge for å finne en måte å redusere blodtrykket.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I Felleskatalogen angis høyt blodtrykk som en bivirkning i 1-10%.

Helt sikker på årsakssammenhengen vil en kun bli om en gjør et seponeringsforsøk.

AnonymBruker
Skrevet

I Felleskatalogen angis høyt blodtrykk som en bivirkning i 1-10%.

Helt sikker på årsakssammenhengen vil en kun bli om en gjør et seponeringsforsøk.

Hvis jeg skulle finne på å seponere wellbutrin, hva burde jeg da velge? Tåler ikke ssri. Sliter med energiløshet og tretthet. Har BP 2. Har brukt wellbutrin i over 10 år og den har hjulpet ganske mye.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det dukker opp nye opplysninger :-) Jeg finner det svært usannsynlig at Wellbutrin plutselig etter 10 år skal gi blodtrykksstigning.

Du må be legen din lete etter andre årsaker.

AnonymBruker
Skrevet

Det dukker opp nye opplysninger :-) Jeg finner det svært usannsynlig at Wellbutrin plutselig etter 10 år skal gi blodtrykksstigning.

Du må be legen din lete etter andre årsaker.

Hm, da skal jeg gjøre det ;-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...