Gå til innhold

Hvordan komme i kontakt med saksbehandler hos NAV?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mulig å sende epost. Den kommer til NAV-Kontaktsenter som ikke kan svare, og ikke kan de videresende eposten til det lokale NAV-kontoret. Ringer man kommer man til samme Kontaktsenteret, som fortsatt ikke kan svare. Er eneste mulighet å møte opp personlig? Har på følelsen at hele NAV er bygget opp som et slas Kafka-system for å bryte ned folk som allerede sliter.

Anonymous poster hash: 62c94...35e
Skrevet

NAV er et eksempel på hvor galt det kan gå når overbetalte "konsulenter" får fritt spillerom. I et virrvarr av gode intensjoner, sammenslåinger, effektiviseringer, og alt som "læreboken" i siviløkonomstudiet og sosialøkonomistudiet sier at er riktig, har det oppstått et monster av en organisasjon som har blitt rigid, uhåndterlig og ineffektiv.

Det heter seg at veien til helvete er brolagt med gode intensjoner, det er virkelig noe i det.

Rent konkret så er ikke intensjonen å bryte ned folk. Men konsekvensen har blitt at akkurat det har skjedd.

AnonymBruker
Skrevet

NAV er definitivt kafkaiansk. Det er det verste byråkratiet har å by på.

Men for meg funket det å ringe til sentralen, og spørre etter min saksbehandler. Det er loven at de ringe opp igjen innen 2 døgn. Det skjedde i praksis få ganger at dette ble holdt for min del - men det virket som det beste alternativet. Mange ganger ringte jeg flere ganger og spurte om saksbehandler var tilgjengelig på telefon. Du må rett og slett bare være litt hissig.

Takk, skal prøve det.

AnonymBruker
Skrevet

når jeg skal ha kontakt så ringer jeg inn til nav sitt standar nummer også spør jeg om å få snakke med saksbehandler og da ber dem om navn og personnummeret mitt, jeg sier det og dem finner fram til rett person, ser om den personen er ledig vis ikke setter dem meg på å bli oppringt innen 2 virkedager

Anonymous poster hash: 8da84...bf8
Skrevet

Hvis du vil sende epost, kan du prøve å sende på navnet til saksbehandleren.

Det er i hvert fall min erfaring at alltid funker.

Veldig rart uansett at de nekter å gi ut epost adresser til nav ansatte.

Men hvis f.eks saksbehandleren heter Ola Nordmann kan du prøve å sende til

[email protected], eller [email protected]

Hvis du ikke får eposten i reutr, har den kommet frem.

stjernestøv
Skrevet

Det er ikke mulig å sende epost. Den kommer til NAV-Kontaktsenter som ikke kan svare, og ikke kan de videresende eposten til det lokale NAV-kontoret. Ringer man kommer man til samme Kontaktsenteret, som fortsatt ikke kan svare. Er eneste mulighet å møte opp personlig? Har på følelsen at hele NAV er bygget opp som et slas Kafka-system for å bryte ned folk som allerede sliter.

Har også prøve å få tak i dem i dag, ikke bare bare nei....nå orker jeg ikke mer for i dag :mellow: Synd man ikke kan sende e.post.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Det verste er at når man ringer kontaktsenteret og de ønsker som regel alltid å vite hva det gjelder før de tar et valg om hvorvidt du kan snakke med din saksbehandler eller ikke. Jeg har ved flere anledninger sagt at det er privat, eller at jeg kun ønsker å snakke med saksbehandler om det og at jeg kun har ringt for å bli kontaktet av saksbehandler. Men om man sier noe sånt vil de ikke hjelpe deg før du har sagt hva det gjelder, da blir man bare mast til å fortelle "hva som helst" til en fremmed person som faktisk ikke har noe med saken din å gjøre. Jeg tror av alle de ganger jeg har ringt NAV service senter er det 1 gang at de har hørt på det jeg har sagt og kun gitt beskjed til saksbehandler om at jeg ønsker kontakt. De andre ganger har vedkommende "følt eller vært" under en eller annen trang til å absolutt vite hva du skal ta opp med saksbehandler ( selv om jeg vet de ikke kan hjelpe meg med saken) og det eneste de ender opp med å gjøre er å kontakte saksbehandler ETTER at man har forklart situasjonen TIL ENDA EN FREMMED PERSON!!

Kjære NAV service senter- Om en person ringer dere og vil snakke med sin saksbehandler, hvorfor ikke bare la de gjøre det, uten å plage vedkommende ytterligere!? 

Anonymous poster hash: fdceb...019
Skrevet

Hei!

Hvis du har problemer og trenger tettere oppfølging og støtte, samt hjelp i systemet kan man be om å få Los. Det er en saksbehandler som følger deg opp mer personlig og som man kan ha feks kontakt med på mail.

Jeg tror Nav fungerer greit hvis man ikke har gjennomgripende utviklingsforstyrrelse, bokstavelig forståelse eller psykiske lidelser feks angst osv...

Skrevet

Det verste er at når man ringer kontaktsenteret og de ønsker som regel alltid å vite hva det gjelder før de tar et valg om hvorvidt du kan snakke med din saksbehandler eller ikke. Jeg har ved flere anledninger sagt at det er privat, eller at jeg kun ønsker å snakke med saksbehandler om det og at jeg kun har ringt for å bli kontaktet av saksbehandler. Men om man sier noe sånt vil de ikke hjelpe deg før du har sagt hva det gjelder, da blir man bare mast til å fortelle "hva som helst" til en fremmed person som faktisk ikke har noe med saken din å gjøre. Jeg tror av alle de ganger jeg har ringt NAV service senter er det 1 gang at de har hørt på det jeg har sagt og kun gitt beskjed til saksbehandler om at jeg ønsker kontakt. De andre ganger har vedkommende "følt eller vært" under en eller annen trang til å absolutt vite hva du skal ta opp med saksbehandler ( selv om jeg vet de ikke kan hjelpe meg med saken) og det eneste de ender opp med å gjøre er å kontakte saksbehandler ETTER at man har forklart situasjonen TIL ENDA EN FREMMED PERSON!!

Kjære NAV service senter- Om en person ringer dere og vil snakke med sin saksbehandler, hvorfor ikke bare la de gjøre det, uten å plage vedkommende ytterligere!? 

Hvorfor kan ikke NAV ha en elektronisk meldingsboks på "Din Side" på nav.no hvor man kan sende og motta meldinger på samme måte som i nettbanken?

Skrevet (endret)

Anonymous poster hash: fdceb...019

Send epost til hovedkontaktsenteret.  I emnefeltet skriver du " til Kari Nordmann, saksbehandler, Oslo" (eks.)

Deretter kan du kort skrive hva det gjelder + navn, adr (denne videresendes til rette vedkommende), dersom det er for privat kan du bruke samme overskrift og be vedkommende ringe deg ved første anledning. 

Endret av XbellaX
Skrevet

Når jeg forsøker å sende mail til Nav får jeg bekreftelse ca en dag etterpå på at e-posten er videresendt til riktig behandler. Deretter hører man aldri noe fra dem igjen. 

Det virker som de sletter mailene de får, eller rett og slett gir F.. i mailbehandling. :-)

Skrevet

Når jeg forsøker å sende mail til Nav får jeg bekreftelse ca en dag etterpå på at e-posten er videresendt til riktig behandler. Deretter hører man aldri noe fra dem igjen. 

Det virker som de sletter mailene de får, eller rett og slett gir F.. i mailbehandling. :-)

Jeg sendte engang et spørsmål til NAV Kontaktsenter. De kunne ikke gi et svar. Da spurte jeg om de kunne videresende mailen til saksbehandler på det lokale NAV-kontoret. Nei, det kunne de ikke!!

Skrevet

Jeg sendte engang et spørsmål til NAV Kontaktsenter. De kunne ikke gi et svar. Da spurte jeg om de kunne videresende mailen til saksbehandler på det lokale NAV-kontoret. Nei, det kunne de ikke!!

Hei!

Men hvorfor ber du ikke om LOs?

Skrevet

Hei!

Men hvorfor ber du ikke om LOs?

Foretrekker å klare meg selv.

Skrevet

Foretrekker å klare meg selv.

Hei!

Ok

Jeg vet ikke hvordan det er jeg:-D

Jeg er tatt meg av:-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...