Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar 400 mg neurontin morgen og kveld for å roe meg ned. Det er absolutt ikke noe stress i livet mitt og det skjer ingenting, allikevel er jeg gira og får ikke slappet av. Jeg sover dårlig om natten og merker at det ikke er bra for meg. Jeg er bipolar og merker at jeg er helt avhengig av en god natts søvn for å ikke miste balansen.

Løsningen på det hele er å ta 4 x 400 mg om kvelden før jeg legger meg for at jeg skal konke helt ut.

Er dette farlig over tid?

Jeg tok 6 x 400 mg et døgn for å roe ned uutholdelig tankekjør. Tankekjøret stilnet men jeg fikk en ubehagelig følelse i hodet. Det tok meg 20 meter i bil for å skjønne at jeg absolutt ikke kunne kjøre.

Hva er max inntak for neurontin per døgn?

Sovemedisin er helt uaktuelt og jeg vil ikke skifte ad.

Jeg kan ikke forstå at sobril er bedre enn neurontin. Sobril blir man jo avhengig av.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Etter min mening har Neurontin ingen plass i psykiatrisk behandling.

Skrevet

Jeg betviler at dette er hensiktsmessig bruk av neurontin, og jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke drøfter dette med din svært kompetente psykiater. Mener han at denne bruken av neurontin er ok?

Skrevet

Han har foreskrevet 400 mg morgen og kveld. Jeg har ikke turt å fortelle ham at jeg bruker det på en annen måte enn han har foreslått, derfor skriver jeg her og spør.

Skrevet

Etter min mening har Neurontin ingen plass i psykiatrisk behandling.

Hvorfor ikke? Hva er ditt forslag til medisin i dette tilfelle?

Skrevet

Hvorfor ikke? Hva er ditt forslag til medisin i dette tilfelle?

1. Fordi det ikke har noen dokumentert effekt. Hvis du leser Felleskatalogen på indikasjoner, ser du at det kun er epilepsi og perifer nevropatisk smerte som er godkjent indikasjon.

2. En eller annen antipsykotisk medisin.

AnonymBruker
Skrevet

1. Fordi det ikke har noen dokumentert effekt. Hvis du leser Felleskatalogen på indikasjoner, ser du at det kun er epilepsi og perifer nevropatisk smerte som er godkjent indikasjon.

Jeg må si at jeg synes neurontin funker bra mot angst.

Anonymous poster hash: 45e9c...8f0

Skrevet

Men psykiateren min er også farmakolog og burde vite hva han holder på med.

Skrevet

Enig med deg. Det burde han.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at jeg synes neurontin funker bra mot angst.

Det gjør placebo også...

Anonymous poster hash: ca214...843

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør placebo også...

Anonymous poster hash: ca214...843

Jeg VET at det ikke er plasebo.

Skrevet

Men psykiateren min er også farmakolog og burde vite hva han holder på med.

Men slik jeg har forstått deg, så har ikke han foreslått impulsiv og varierende bruk av neurontin?

Jeg skjønner ikke at du vil rote med hjernen din på den måten.

Skrevet

Rote til hjernen min.... uff da. Når du sier det på den måten får jeg lyst til å slutte med en gang. Jeg er i gang med en livsstilsendring og da burde det vel inkludere dette også. Nei, nå skal jeg slutte å være en unge og ta det opp med ham.

Skrevet

[quote name="Nils Håvard Dahl, psykiater" post="3537038" timestamp="1398421319"

2. En eller annen antipsykotisk medisin.Jeg vil ikke skifte ap. Er fornøyd med det jeg har. Jeg ble betenkt av froskens svar om å kludre til hjernen. Det har jeg faktisk ikke tenkt på.

Jeg ser en mulig løsning på problemet: Ta neurontin på den måten psykiateren har foreslått og gjøre noe med de andre problemstillingene som en del av min pågående livsstilsforandring samt ha sobril liggende. Være ærlig og fortelle psykiateren om mitt bruk av medisinen.

Hva synes du om det?

Skrevet

Ovenstående innlegg ble forkludret, men jeg håper du forstår.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tok denne medisinen mot noe annet, det var en drittmedisin for min del. Merket ikke at den dempet angst heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...