AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 Skrevet 25. april 2014 Jeg sliter veldig i forhold til mat. Hver dag så spiser jeg sjokolade eller annet søtt. Jeg har gode forsetter hver morgen om å leve sunt. Likevel sprekker jeg gang på gang. Det er som medisinene jeg går på gjør meg sukkeravhengig. Jeg får en slags rus. Har prøvd meg uten den medisinen. Da er det noe helt annet. Jeg spiser generelt mye mindre, også søtt. Trodde ikke jeg skulle havne i denne situasjonen, da jeg alltid var slank og spiste veldig nøysomt. Nå er jeg overvektig og ligner ikke på meg selv. Det er som spisingen av søtt blir tvang, og jeg klarer ikke bryte det uten å slutte med medisinen.Jeg har elendig selvbilde og straffer meg selv ved å spise mer. Jeg føler meg så stygg at jeg ikke fortjener bedre. Men drømmen er å bli slank igjen. Da hadde jeg fått mer selvrespekt. Hva kan jeg gjøre med dette. Har gått opp igjen etter en periode uten medisinen.Er veldig nedkjørt og selvbildet er elendig. Noen som har råd? Det ville jeg satt pris på. Anonymous poster hash: 2d547...b64 0 Siter
tjohei1 Skrevet 25. april 2014 Skrevet 25. april 2014 (endret) Begynn å trene - noe du liker. Finn sunnere alternativer som kan dekke søtsuget som F.eks. Frukt, nøtter og yoghurt. Endret 25. april 2014 av tjohei1 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 25. april 2014 Skrevet 25. april 2014 Jeg hadde det også sånn. Rett og slett tvangsspising som et forsøk på å få det bedre, men det ble bare verre. Jeg gjorde som Tjohei sier, bestemte meg for å gå to korte turer hver dag, så kuttet jeg ned på godteriet, så ut for en periode. Innførte enkel frokost og lunsj og en frukt og en grønnsak hver dag. Så gikk det lettere. Etterhvert mistet jeg den overdrevne trangen etter noe søtt hele tiden. Jeg blir bare normalt sulten til måltidene, så jeg spiser ikke mellom måltidene heller. Og jeg lager meg god mat, har faktisk blitt ganske flink på kjøkkenet og liker å lage mat og eksperimentere med nye oppskrifter. 0 Siter
missmas Skrevet 25. april 2014 Skrevet 25. april 2014 er det seroquel eller zyprexa du går på eller? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 Skrevet 25. april 2014 er det seroquel eller zyprexa du går på eller? Det er nemlig seroquel ja...Anonymous poster hash: 2d547...b64 0 Siter
missmas Skrevet 25. april 2014 Skrevet 25. april 2014 Skjønte det med en gang... jeg var kindereggavhengig da jeg gikk på den. Har ikke rørt sjokolade etter jeg slutta 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. april 2014 Skrevet 25. april 2014 Det er nemlig seroquel ja...Anonymous poster hash: 2d547...b64 Jeg sliter veldig i forhold til mat. Hver dag så spiser jeg sjokolade eller annet søtt. Jeg har gode forsetter hver morgen om å leve sunt. Likevel sprekker jeg gang på gang. Det er som medisinene jeg går på gjør meg sukkeravhengig. Jeg får en slags rus. Har prøvd meg uten den medisinen. Da er det noe helt annet. Jeg spiser generelt mye mindre, også søtt. Trodde ikke jeg skulle havne i denne situasjonen, da jeg alltid var slank og spiste veldig nøysomt. Nå er jeg overvektig og ligner ikke på meg selv. Det er som spisingen av søtt blir tvang, og jeg klarer ikke bryte det uten å slutte med medisinen.Jeg har elendig selvbilde og straffer meg selv ved å spise mer. Jeg føler meg så stygg at jeg ikke fortjener bedre. Men drømmen er å bli slank igjen. Da hadde jeg fått mer selvrespekt. Hva kan jeg gjøre med dette. Har gått opp igjen etter en periode uten medisinen.Er veldig nedkjørt og selvbildet er elendig. Noen som har råd? Det ville jeg satt pris på.Anonymous poster hash: 2d547...b64 Kjenner også igjen dette, det er så destruktivt 0 Siter
missmas Skrevet 25. april 2014 Skrevet 25. april 2014 Jeg har ikke noe søtsug nå som jeg bruker Abilify. Den kan anbefales om man må ha antipsykotika. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.