Gå til innhold

Skulle ønske jeg trodde på gud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det tror jeg nok mange skulle ønske.

er det noen medisiner som kan få en til å tro på gud? Burde vært forsket på. Kanskje jeg må gjøre et forsøk på å la meg hjernevaske for å bli litt mer lykkelig!, men tror ikke det går an med så kritisk sans som min. Jeg stiller spørsmål til alt.

kan ikke noen religiøse her på forumet bare gjøre et tappert forsøk på å hjernevaske meg litt.

dette er ikke et tulleinnlegg. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    77

  • stjernestøv

    53

  • FGT

    46

  • Goliath

    19

Mest aktive i denne tråden

stjernestøv

Det tror jeg nok mange skulle ønske.

er det noen medisiner som kan få en til å tro på gud? Burde vært forsket på. Kanskje jeg må gjøre et forsøk på å la meg hjernevaske for å bli litt mer lykkelig!, men tror ikke det går an med så kritisk sans som min. Jeg stiller spørsmål til alt.

kan ikke noen religiøse her på forumet bare gjøre et tappert forsøk på å hjernevaske meg litt.

dette er ikke et tulleinnlegg. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

Du kan jo begynne med å tro på kjærlighet og godhet, tror det er det samme som noen kaller Gud. En god energi som gjennomsyrer hele universet :):wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg nok mange skulle ønske.

er det noen medisiner som kan få en til å tro på gud? Burde vært forsket på. Kanskje jeg må gjøre et forsøk på å la meg hjernevaske for å bli litt mer lykkelig!, men tror ikke det går an med så kritisk sans som min. Jeg stiller spørsmål til alt.

kan ikke noen religiøse her på forumet bare gjøre et tappert forsøk på å hjernevaske meg litt.

dette er ikke et tulleinnlegg. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

Hei!

 

Nei slike medisiner finnes ikke.

 

Jeg har vært svært religiøs men min kritiske sans og rettferdighet m.m. fikk meg langt og godt bort fra de religiøse miljøer-

 

Vær glad du har kritisk sans, faktisk vet ikke jeg noe verre enn religiøse.

 

Jeg tror i min privathet på gud, men vil jeg at de religiøse skal styre det samfunnet jeg vil at mennesker skal vokse opp i og ha gode livsvilkår i? da er svaret:

 

NEI!

 

Jeg har aldri opplevd så grunnleggende løgn og bedrag som blant religiøse, blant dem som sier de tror, ikke en kort stund bør man tro på dem!

 

Finn selv ditt solide ståsted, og la det være din rettesnor, religiøse lyver, og alt fra kristendom, islam til ateisme er slike religiøse bedrag. m. fl.

 

Kun din ærlighet kan  få det litt fre,

 

Det fins ingen annen å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

stjernestøv, on 26 Apr 2014 - 18:45, said:

Du kan jo begynne med å tro på kjærlighet og godhet, tror det er det samme som noen kaller Gud. En god energi som gjennomsyrer hele universet :):wub:

Jeg tror på kjærlighet, og jeg tror på godhet. :-). Men jeg har trøbbel med gud. Jeg lurer virkelig på hvorfor noen er så troende og andre ikke. Ser for meg selv på et vekkelsesmøte i en sekt eller noe, jeg hadde nok dødd av latterkrampe.... men kanskje kan det være nytten nok for en ellers trist menneske. Kanskje jeg skal drikke meg full og gå på vekkelsesmøte i morgen....

Noen forslag til hvilken sekt som kan være mest festlig? Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg tror på kjærlighet, og jeg tror på godhet. :-). Men jeg har trøbbel med gud. Jeg lurer virkelig på hvorfor noen er så troende og andre ikke. Ser for meg selv på et vekkelsesmøte i en sekt eller noe, jeg hadde nok dødd av latterkrampe.... men kanskje kan det være nytten nok for en ellers trist menneske. Kanskje jeg skal drikke meg full og gå på vekkelsesmøte i morgen....

Noen forslag til hvilken sekt som kan være mest festlig? Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

Har ikke så mye sans for sekter og relgioner, de vil du skal tro det de tror på...verken mer eller mindre. Men kan tenke meg det er ster energi på vekkelesmøter ja...halleluja og hæla i taket. Min tro er inni meg og min kropp er mitt tempel, jeg velger jo selv om jeg vil la lyset i meg selv vokse....jeg tror det lyset er Gud. Så det er en liten del av Gud i oss alle, altså godhet og kjærlighet. Men virker som om lyset er borte hos enkelte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo begynne med å tro på kjærlighet og godhet, tror det er det samme som noen kaller Gud. En god energi som gjennomsyrer hele universet :):wub:

 

Herrejemini for noe svada!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

stjernestøv, on 26 Apr 2014 - 19:04, said:

Har ikke så mye sans for sekter og relgioner, de vil du skal tro det de tror på...verken mer eller mindre. Men kan tenke meg det er ster energi på vekkelesmøter ja...halleluja og hæla i taket. Min tro er inni meg og min kropp er mitt tempel, jeg velger jo selv om jeg vil la lyset i meg selv vokse....jeg tror det lyset er Gud. Så det er en liten del av Gud i oss alle, altså godhet og kjærlighet. Men virker som om lyset er borte hos enkelte...

Å se kroppen som et tempel er jo en fin tanke. Og det å se gud som et lys inni seg. Jeg har jo vært psykotisk og hørt stemmer snakke til meg, den gangen konkluderte jeg med at det enten var engler som snakket til meg, eller at det var en datamaskin og at de forsket på hjernen min. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Å se kroppen som et tempel er jo en fin tanke. Og det å se gud som et lys inni seg. Jeg har jo vært psykotisk og hørt stemmer snakke til meg, den gangen konkluderte jeg med at det enten var engler som snakket til meg, eller at det var en datamaskin og at de forsket på hjernen min. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

Alt er relativt når man er "psykotisk". Bra du ikke er det lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

stjernestøv, on 26 Apr 2014 - 19:19, said:

Alt er relativt når man er "psykotisk". Bra du ikke er det lenger :)

stjernestøv, on 26 Apr 2014 - 19:19, said:

Alt er relativt når man er "psykotisk". Bra du ikke er det lenger :)

Men det er jo det som er problemet mitt nå da (som jeg har fått inntrykk av at du og sliter med) at man gjerne vil ha litt av psykosen sin tilbake fordi man står igjen med så mange spørsmål. Jeg er ikke psykotisk lenger. Men jeg fortsetter å undre meg over hva de stemmene fortalte meg den gangen. Og JA jeg er nesten enig med meg selv at det enten må ha vært engler eller en datamaskin....haha, le den som vil!, men det er slik jeg føler det den dag i dag. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men det er jo det som er problemet mitt nå da (som jeg har fått inntrykk av at du og sliter med) at man gjerne vil ha litt av psykosen sin tilbake fordi man står igjen med så mange spørsmål. Jeg er ikke psykotisk lenger. Men jeg fortsetter å undre meg over hva de stemmene fortalte meg den gangen. Og JA jeg er nesten enig med meg selv at det enten må ha vært engler eller en datamaskin....haha, le den som vil!, men det er slik jeg føler det den dag i dag. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

Jeg vet jeg hadde kontakt med engler og avdøde, jeg tror alt er mulig...bare den fysiske verden begrenser oss. Når man er psykotisk er man mer i en annen dimensjon, ikke så mye i den fysiske verden, man blir litt svevende og speca. Den fysiske verden forsvant ofte for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

stjernestøv, on 26 Apr 2014 - 19:36, said:

Jeg vet jeg hadde kontakt med engler og avdøde, jeg tror alt er mulig...bare den fysiske verden begrenser oss. Når man er psykotisk er man mer i en annen dimensjon, ikke så mye i den fysiske verden, man blir litt svevende og speca. Den fysiske verden forsvant ofte for meg.

Kanskje jeg må si noe om dette til psykiateren på tirsdag. At jeg ikke greier å bli enig om det var engler eller en pc. Men da vil hun jo tro at jeg fortsatt er syk og øke dosen Zyprexa. Hvis jeg tror på engler så kan jeg jo like så godt tro på gud. Men problemet er jo at jeg faktisk tenker veldig kritisk. Så konklusjonen blir en datamaskin..... ( jeg sitter faktisk å ler av meg selv nå ). Men er slik jeg føler det. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Kanskje jeg må si noe om dette til psykiateren på tirsdag. At jeg ikke greier å bli enig om det var engler eller en pc. Men da vil hun jo tro at jeg fortsatt er syk og øke dosen Zyprexa. Hvis jeg tror på engler så kan jeg jo like så godt tro på gud. Men problemet er jo at jeg faktisk tenker veldig kritisk. Så konklusjonen blir en datamaskin..... ( jeg sitter faktisk å ler av meg selv nå ). Men er slik jeg føler det. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

Kan le av meg selv jeg også noen ganger :)

 

Men du er da ikke syk fordi om du har disse tankene, det er mange som er opptatt av slike ting. n datamskin er jeg mer skeptisk til, men alt er jo mulig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

stjernestøv, on 26 Apr 2014 - 19:48, said:

Kan le av meg selv jeg også noen ganger :)

Men du er da ikke syk fordi om du har disse tankene, det er mange som er opptatt av slike ting. n datamskin er jeg mer skeptisk til, men alt er jo mulig....

Vet ikke om jeg tør fortelle henne om alle tankene mine. Irriterende ... hva skal man med terapeuter da?... sitte å jatte med dem. Jeg kommer jo ikke til å slutte med medisinene mine eller noe. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Vet ikke om jeg tør fortelle henne om alle tankene mine. Irriterende ... hva skal man med terapeuter da?... sitte å jatte med dem. Jeg kommer jo ikke til å slutte med medisinene mine eller noe. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

Bare fortell om tankene dine du, det er ikke noe galt med dem og det er jo vanlig å tenke på ting som har vært...undre seg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om jeg tør fortelle henne om alle tankene mine. Irriterende ... hva skal man med terapeuter da?... sitte å jatte med dem. 

 

Blir man bedre av det? 

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker, on 26 Apr 2014 - 20:03, said:

Blir man bedre av det?

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Jeg vet ikke hva man blir bedre av. Eneste jeg vet er at medisiner tar bort stemmer. Det vet jeg og det har jeg lært. Men er redd hun begynner å mistenke medisinslurv. Så jeg vet bare at jeg må formulere meg på en meget fin måte slik at hun stoler på meg. Man kan få til fine samtaler med terapeuter, så fram til ikke terapeuten er noe man kan kalle en dust!. Og så lenge har jeg ikke kjent henne enda. Føler jeg må ha antenne ute for å ikke bli mistenkeliggjort. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tror jeg nok mange skulle ønske.

er det noen medisiner som kan få en til å tro på gud? Burde vært forsket på. Kanskje jeg må gjøre et forsøk på å la meg hjernevaske for å bli litt mer lykkelig!, 

 

Blir man lykkeligere av å tro på Gud?

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn selv ditt solide ståsted, og la det være din rettesnor, religiøse lyver, og alt fra kristendom, islam til ateisme er slike religiøse bedrag. m. fl.

 

Og slik snakker en tidligere nonne?

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...