Gå til innhold

Skulle ønske jeg trodde på gud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

AnonymBruker, on 26 Apr 2014 - 20:22, said:

Blir man lykkeligere av å tro på Gud?

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Ja man blir lykkeligere av å tro på en kjærlighetsfull gud. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    77

  • stjernestøv

    53

  • FGT

    46

  • Goliath

    19

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Ja man blir lykkeligere av å tro på en kjærlighetsfull gud. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

 

En kjærlighetsfull gud som dreper 1000vis av barn i Tsunamier?

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker, on 26 Apr 2014 - 20:51, said:

En kjærlighetsfull gud som dreper 1000vis av barn i Tsunamier?

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Den diskusjonen tror jeg vi lar ligge. Fysiske og sjelelige ting kan være to forskjellige ting vettu. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Og slik snakker en tidligere nonne?

Anonymous poster hash: 9401d...a93

 

Ei som hadde godt på bibelskole og selv var kristen kaldte de andre hyklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den diskusjonen tror jeg vi lar ligge. Fysiske og sjelelige ting kan være to forskjellige ting vettu. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

 

Hvis gud finnes så er "han" er psykopatisk jævel. Ikke en gud jeg vil tilbe.

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker, on 26 Apr 2014 - 21:00, said:

Hvis gud finnes så er "han" er psykopatisk jævel. Ikke en gud jeg vil tilbe.

Anonymous poster hash: 9401d...a93

ok. ditt perspektiv. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

 

En kjærlighetsfull gud som dreper 1000vis av barn i Tsunamier?

Anonymous poster hash: 9401d...a93

 

Og en kjærlighetsfull Gud som lar folk være slaver? Er det Gud/kjærligheten som gjør det? Er det kjærlighetsfulle mennesker som selger små barn? Nei der har du det vi kaller Djevelen/mørket/hatet og det onde. Mye ondt skjer i onskapens navn, ikke i kjærlighetens navn. Det finnes ondskap også her på jorden, men det finnes også lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Hvis gud finnes så er "han" er psykopatisk jævel. Ikke en gud jeg vil tilbe.

Anonymous poster hash: 9401d...a93

 

Satan er en psykopatisk djevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og en kjærlighetsfull Gud som lar folk være slaver? Er det Gud/kjærligheten som gjør det? Er det kjærlighetsfulle mennesker som selger små barn? Nei der har du det vi kaller Djevelen/mørket/hatet og det onde. Mye ondt skjer i onskapens navn, ikke i kjærlighetens navn. Det finnes ondskap også her på jorden, men det finnes også lys.

 

Dette er jo bare svada.

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Satan er en psykopatisk djevel....

 

Satan er like reell som Julenissen, Påseharen og Busemannen.

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Dette er jo bare svada.

Anonymous poster hash: 9401d...a93

 

Noen mennesker bærer satan i seg, det er de onde! Noen mennesker bærer Gud i seg, det er de gode. Men alle kommer til Himmelen hvis de vil, det glemte lyset de har i seg er der...om så bare en gnist. Men all smerte vi har påført andre får vi kjenne på når vi dør. "Mitt hus har mange rom" bibelen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Satan er like reell som Julenissen, Påseharen og Busemannen.

Anonymous poster hash: 9401d...a93

 

Hva med all ondskapen på jorden? Sier ikke at det sitter en mann som heter satan i Helvete, men at det onde finnes og det er hva folk/kristne kaller satan. Det er alltid intensjonen i det vi gjør som betyr noe, om vi har gode eller onde intensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker, on 26 Apr 2014 - 21:08, said:

Satan er like reell som Julenissen, Påseharen og Busemannen.

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Julenissen er reell = min bror. Påskeharen er reell = min mor. Busemannen = snørr er reell. So ? Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pussig stjernestøv, jeg har kommet til motsatt konklusjon, gud er diktatoren, Lucifer er motstandsrørelsen.

 

Det er utrolig hvor mye godvilje kristne/muslimer og slikt gir den psykopatiske guden de tilber, og likevel kaller han god. Gud er ikke god, gud slik den er beskrevet av alle abrahamittiske religioner er en narsisist. Intet mer intet mindre. Og det står jeg for.

 

Nå er du antageligvis ikke en vanlig kristen, om du er det overhodet, men tipper også din gud kommer til kort....

Endret av Inner self
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inner self, on 26 Apr 2014 - 21:34, said:

Pussig stjernestøv, jeg har kommet til motsatt konklusjon, gud er diktatoren, Lucifer er motstandsrørelsen.

Det er utrolig hvor mye godvilje kristne/muslimer og slikt gir den psykopatiske guden de tilber, og likevel kaller han god. Gud er ikke god, gud slik den er beskrevet av alle abrahamittiske religioner er en narsisist. Intet mer intet mindre. Og det står jeg for.

Nå er du antageligvis ikke en vanlig kristen, om du er det overhodet, men tipper også din gud kommer til kort....

Jeg forestiller meg at det er slik Putin tenker og tror om gud. Mine psykoser handlet mye om dette. Jeg syntes det hele var morsomt. Så jeg lo så mye at personalet ikke visste hva de skulle gjøre med meg. Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Julenissen er reell = min bror. Påskeharen er reell = min mor. Busemannen = snørr er reell. So ? Anonymous poster hash: 2ee9b...7d4

 

Satan er nabo'n med djevelmaske?

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med all ondskapen på jorden? 

 

Ja, hva så? Mennesket er et dyr, dyr følger darwinske lover, resultatet er "ondskap". 

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Pussig stjernestøv, jeg har kommet til motsatt konklusjon, gud er diktatoren, Lucifer er motstandsrørelsen.

 

Det er utrolig hvor mye godvilje kristne/muslimer og slikt gir den psykopatiske guden de tilber, og likevel kaller han god. Gud er ikke god, gud slik den er beskrevet av alle abrahamittiske religioner er en narsisist. Intet mer intet mindre. Og det står jeg for.

 

Nå er du antageligvis ikke en vanlig kristen, om du er det overhodet, men tipper også din gud kommer til kort....

Gud...jeg tror ikke på en gud av relgioner. Jeg tror på kjærlighet og godhet, det er min gud...det gode. Godhet kommer aldri til kort, men må kjempe i en verden så fylt av ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Ja, hva så? Mennesket er et dyr, dyr følger darwinske lover, resultatet er "ondskap". 

Anonymous poster hash: 9401d...a93

 

Mennesker er så mye.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud...jeg tror ikke på en gud av relgioner. Jeg tror på kjærlighet og godhet, det er min gud...det gode. Godhet kommer aldri til kort, men må kjempe i en verden så fylt av ondskap.

Gud er kjærlighet, men hvem er da den som lar det onde skje? Hvorfor kaller du naturkatastrofer som tsunamien ondskap skapt av Satan? Det er en naturkraft. Ond og godt har ingenting med noe overnaturlig å gjøre.... Mener du att Satan stod bak tsunamien, eller hungersnød? Er ikke tsunamien ett resultat av geologiske prosesser? Er ikke hungersnød noe som skyldes despoter (ofte religiøse som hevder de er gode), overbefolkning og apati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...