iAnonym Skrevet 27. april 2014 Skrevet 27. april 2014 Hva vil egentlig angst si? Er det den "lammelsen" i kroppen som kan gi diverse somatiske symptomer? Eller er det mer redsel for noe? Altså hvis man unngår folkemengder pga. at man gruer seg? Eller det blir vel mer unnvikelse? Det er kanskje et skille mellom angst og unnvikelse? Jeg tror jeg unnviker en god del ting... men jeg har egentlig ikke så mange somatiske symptomer når jeg er "i" det jeg unnviker, bortsett fra at jeg selvsagt føler det - det er det voldsomme "alertness"en... kjenner den igjen fra når jeg er i høyder - bare at jeg ikke har psykelig høydeskrekk, kun naturlige "sperrer" - men med det jeg unnviker så er jeg "redd" for ting man ikke burde være redd for - som menneske. Egentlig så mistenker det meg at unnvikelse er et mye større "handicap" enn angst i seg selv... angst kan jo overvinnes, om man vil det nok. Unnvikelse... vel, det fucker vel med hva man vil? Altså jeg kan jo si at jeg virkelig VIL ha et bedre og mer normalt liv, men når det kommer til stykket... det blir vel som en overvektig VIL bli slank - men så blir det sjokolade likevel; "begynner i morgen"... Føler egentlig litt skam for at jeg er sånn... unnvikende. Føler at det på en måte har noe med viljen å gjøre, og at jeg dermed bør skamme meg. Men jeg vet jo det dreier seg om psykdom, da... Hva slags terapiform er best mot at man unnviker ting? Jeg kan jo si at jeg ville fulgt opp en terapi. Det tror jeg at jeg ville "klare"... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 Skrevet 27. april 2014 Hva vil egentlig angst si? Er det den "lammelsen" i kroppen som kan gi diverse somatiske symptomer? Eller er det mer redsel for noe? Altså hvis man unngår folkemengder pga. at man gruer seg? Alt dette er ulike former for angst. Anonymous poster hash: 3e50a...204 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 Skrevet 27. april 2014 Det er kanskje et skille mellom angst og unnvikelse? Kanskje unnvikelse har noe med personlighet å gjøre - du unnviker andre fordi du er introvert og foretrekker å være alene. Anonymous poster hash: 3e50a...204 0 Siter
iAnonym Skrevet 27. april 2014 Forfatter Skrevet 27. april 2014 Alt dette er ulike former for angst. Anonymous poster hash: 3e50a...204 Åh! Takk for svar... jeg trodde det var mye verre om man fikk f.eks. kvalme... at den "lammelsen" bare var litt angst, og ikke liksom nok til at det var en diagnose... 0 Siter
iAnonym Skrevet 27. april 2014 Forfatter Skrevet 27. april 2014 Kanskje unnvikelse har noe med personlighet å gjøre - du unnviker andre fordi du er introvert og foretrekker å være alene. Anonymous poster hash: 3e50a...204 Hm, ja... ser hva du mener. At unnvikelsen kan komme av andre typer problemer... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 Skrevet 27. april 2014 Hm, ja... ser hva du mener. At unnvikelsen kan komme av andre typer problemer... Tror nok det er slik hvis du egentlig ikke ønsker å utfordre angsten. Da må man ta tak i det underliggende problemet. Men jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om, jeg bare synser... Anonymous poster hash: 3e50a...204 0 Siter
iAnonym Skrevet 27. april 2014 Forfatter Skrevet 27. april 2014 Tror nok det er slik hvis du egentlig ikke ønsker å utfordre angsten. Da må man ta tak i det underliggende problemet. Men jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om, jeg bare synser... Anonymous poster hash: 3e50a...204 Kanskje, men det du sier gir jo mening...!!! Tror du at det er _ett_ problem man har? Sånn hvis man skal gå helt i dybden... hvordan kan man isåfall finne frem til dette? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 Skrevet 28. april 2014 Kanskje, men det du sier gir jo mening...!!! Tror du at det er _ett_ problem man har? Sånn hvis man skal gå helt i dybden... hvordan kan man isåfall finne frem til dette? Aner ikke. Det må du nesten spørre den store o'doktor om. Anonymous poster hash: 3e50a...204 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.