AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 Skrevet 28. april 2014 da jeg var manisk psykotisk trodde jeg at bestevenninna mi var i leiligheten min og skulle stjele alle bankkortene og kodebrikkene mine, og så skulle hun og han jeg er forelsket i, tømme kontoene mine og ta alle pengene mine. Så trodde jeg hun skulle drepe meg når jeg tok henne på fersken. Jeg var livredd da jeg hørte henne komme opp trappa. Så husker jeg nesten ikke mer, men jeg hadde ringt henne da jeg fant ut at hun ikke var i leiligheten og hun hadde overtalt meg til å dra til legevakta. Da minsket liksom akkurat den vrangforestillingen, da hun ikke var i leiligheten likevel. Han jeg er forelsket i studerte noe alle sykepleier/medisinsk sekretær, men jeg trodde han var en computer genious som hadde plantet et kamera i laptopen min og så på at jeg vasket ut badet i leiligheten jeg leide i hjemlandet hans. Så trodde jeg jeg var utsatt for et spill, der han sto bak og trakk i alle trådene, og alle i hjembyen hans var med på spillet og fikk kommisjon for å spille. Først var det uhyre spennende å være del av et spill, men det var også veldig forvirrende, for jeg kunne jo ikke stole på noen eller foreta noen som helst valg. Det er utrolig at jeg fikk skaffet meg taxi til flyplassen og reist hjem, for jeg trodde taxisjåførene var med på spillet og jeg kunne velge feil med de konsekvenser det medførte… Men en kamerat fikk skaffet taxi til meg heldigvis. Jeg ser med skrekk tilbake på det og tenker enn om han ikke fikset taxi til meg. Hadde jeg i det hele tatt klart å komme meg hjem? Nå skal jeg tilbake til landet hans, men denne gangen med høyere dose litium og antipsykotika i tillegg så det skal nok gå bra denne gangen. Jeg føler at venninna mi er litt såret over at jeg kunne tro hun ville drepe meg. Jeg trodde også at hele byen jeg bor i hadde en intervention, der ungdom fra moskeene deltok og skulle "kill the kaffir" og ha meg til å sjekke meg for kjønnssykdommer og HIV. Så trodde jeg at jeg hadde gitt ei anna venninne kreft, jeg trodde jeg hadde åpnet posten hennes så det ikke ble oppdaget i tide. Anonymous poster hash: df79a...586 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. april 2014 Skrevet 28. april 2014 Vrangforestillinger er vanlig når en er psykotisk. Det er nemlig vrangforestillinger som er det mest typiske for en psykose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.