Gå til innhold

Wellbutrin og sexlyst NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har etter jeg begynte med antidepressiva mistet litt lysten på sex og helt mistet evnen til å få orgasme. Jeg bruker 300 mg wellbutrin nå. Kan jeg øke til 600 mg? Har bare tbl på 300 mg.

Skrevet

Jeg bruker generelt høye doser medisin. Bruker Lamictal 800 mg. Vet iikke om det har noe å si.

Skrevet

Eller andre tips/råd:) Har jo hørt at wellbutrin kan ha god effekt på sexlivet. På 300 mg har det dessverre ikke gitt den virkningen på meg. Det er nok fontex eller lamictal, evt begge, som har ført til full stopp på orgasmen til meg. Er jo så kjedelig at det skal være slik. Har prøvd både hjelpemidler og flere forskjellige stillinger, men ingenting hjelper. Nyter godt av sexen allikevel heldigvis, men vært fint å kunne nådd den siste toppen;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet (endret)

Etter ditt tredje innlegg ble det mer forståelig. Det er Fontex som gjør at du ikke får orgasme. Wellbutrin klarer tydeligvis ikke å kompensere for den negative virkningen av Fontex.

Først ville jeg drøftet med legen om det finnes muligheter for dosereduksjon på Fontex evt seponering.

Om det ikke er mulig eller hjelper, ville jeg økt Wellbutrin til 450 mg i første omgang. Videre økning er en sak for en spesialist/psykiater ( som følger deg i RL ).

Endret av Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Videre økning er en sak for en spesialist/psykiater.

@ NHD: Ikke for å virke pirkete altså, men er det ikke det du er? :-)

@ Trådstarter: Har du tatt serumkonsentrasjonsmåling av de ulike preparatene? Trist å høre at du har det sånn. Jeg har ikke denne bivirkningen av SSRI, men det er nok litt individuelt. Jeg kan derimot få det hvis angsten er ille, noe den heldigvis ikke er om dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar leger pasienter stå på Fontex i år 2014? Det er jo et urgammelt SSRI som er moren til dem alle, med minst spesifikk virkning, og masse utilsiktet virkning. Hva med å bytte SSRI? Aldri hatt problemer med Cipralex og sex. Det er nesten bedre med AD enn uten.

Anonymous poster hash: 8129c...149
Skrevet

ISW Har målt serumskonsentrasjonen på lamictal, ingen av de andre. Måtte "mase" meg til at det skulle måles. Og det var jammen bra da selv 600 mg lamictal var helt oppunder nedre verdigrense. Vet ikke hvor mye serumspeil på de andre har å si. Huff da vet du litt om hvordan sykdom kan påvirke det "aller beste";) i livet;))

NHD Kan jeg ta 300 mg og 600 mg annenhver dag. Blir det likt som om jeg skulle tatt 450 mg hver dag. Har sikkert noe med halveringstiden å gjøre. Skal uansett ta dette opp med lege slik at jeg får resept på 150 mg. Men fram til da?

Skrevet

Jeg har selv bedt om fontex da jeg leste at denne kunne hjelpe på tvang. Har prøvd både cipralex, cipramil og zoloft tidligere uten effekt. Etter jeg startet på fontex ble jeg mye friskere, og når jeg økte lamictal i tillegg så ble jeg helt frisk. Derfor er det trist at fontex er skyld i problemet mitt. Den virker alt for bra til at jeg vil/kan seponere eller redusere denne. Krysser fingrene for at jeg ved å øke wellbutrin når nye høyder;)))

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

NHD Kan jeg ta 300 mg og 600 mg annenhver dag. Blir det likt som om jeg skulle tatt 450 mg hver dag. Har sikkert noe med halveringstiden å gjøre. Skal uansett ta dette opp med lege slik at jeg får resept på 150 mg. Men fram til da?

I Norge er Wellbutrin godkjent med maksdose 300 mg. I mange andre land blant annet USA til 450 mg. Om du var min pasient i RL, ville jeg akseptert ditt forslag.

Her på et nettsted må jeg be deg ta dette opp med din psykiater i RL når du går ut over standardbehandling.

Skrevet

Takk for svar:) Satser på at psykiateren jeg går hos er enig:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...