Gå til innhold

til psykiateren (tvangstanker)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ein dag jeg var i fjøset og matet flaskelammet kom posten med pakke som jeg måtte kvittere på maskina hans. Selvsagt fekk jeg ikke vasket hendene. Dette plager meg for jeg er redd for å spre bakterier. Men er det ikke slik at vi fleste som må kvittere på denne maskina ikke har tid å vaske seg. Trur jeg har litt tvangstanker med dette. En mottanke hadde vore fint.

Anonymous poster hash: 33dbb...b44

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Folk vasker ikke hendene før de kvitterer

2. Flaskelam er ikke spesielt uhygieniske

3. Postkvitteringer er ikke kjent som en sykdomsspreder.

Madelenemie
Skrevet

Ein dag jeg var i fjøset og matet flaskelammet kom posten med pakke som jeg måtte kvittere på maskina hans. Selvsagt fekk jeg ikke vasket hendene. Dette plager meg for jeg er redd for å spre bakterier. Men er det ikke slik at vi fleste som må kvittere på denne maskina ikke har tid å vaske seg. Trur jeg har litt tvangstanker med dette. En mottanke hadde vore fint.

Anonymous poster hash: 33dbb...b44

Hei!

Jeg plukker egg og vasker høner, henter post og både titt og ofte spiser jeg gulrot med kaninen, helt uten å vaske hender.

Jeg har høner og marsvin og hamster og mus, og mye mer og større av dyr, jeg er sjelden syk, 

Jeg er nok rene resistanttypen, her er det så mye bakterier kanskje at andre har gitt opp:-D

Ingen blir syke av å besøke oss heller.

Det viktige er å vaske seg på hendene etter sitt eget toalett besøk, pleie og kos med dyr, er ikke noe å bekymre seg for.

Skrevet

1. Folk vasker ikke hendene før de kvitterer

2. Flaskelam er ikke spesielt uhygieniske

3. Postkvitteringer er ikke kjent som en sykdomsspreder.

Ang punkt 3 så aner du ikke hva du skriver om :-(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ang punkt 3 så aner du ikke hva du skriver om :-(

Hvis det finnes dokumentasjon på at infeksjonssykdommer har økt etter at postverket begynte å bruke elektronisk signering, vil jeg gjerne vite om det.

Skrevet

Takk for gode svar.Ser at dette er noko som jeg må jobbe med. Men mottanker hjelper godt.

Skrevet

Takk for gode svar.Ser at dette er noko som jeg må jobbe med. Men mottanker hjelper godt.

For tvangslidelse vel standarden at man ikke skal "analysere" problemene, det vil bare gjøre det verre, men heller trene opp toleransen. Kjent som EX/RP-behandling. Exposure / Ritual Prevention.

Sånn jeg har forstått det.  :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...