stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Er det vanlig at noen folk har dårlig hukommelse, eller er det pga psykiske ting? Jeg har hatt dårlig hukommelse hele livet, det er folk jeg ikke husker, hendelser fra fortiden, ting jeg skulle lært på skolen, ting jeg har lest, ting jeg har sagt, ting jeg har sett på tv. Det irriterer meg, spesielt når folk husker meg men jeg husker ikke dem. Blir det verre med årene? Føler jeg har altzheimer light, mine nærmeste reagerer på at jeg ikke husker men de er vant til det nå. Glemmer ikke alt men mye. Tror jeg ble født sånn. Og hvis det er det som kalles kognitiv svikt, hvorfor var jeg født sånn, hva kalles det da? Er det noe man kan gjøre for å få bedre hukommelse? 0 Siter
ISW Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Jeg tror ikke du har alzheimer :-) Jeg tror det er viktig å holde hjernen i aktivitet med utfordringer, f.eks lese, gjøre frivillig arbeid (hvis du ikke kan jobbe vanlig), løs en Sudoku eller kryssord, osv. Det kan jo kanskje ha noe med sykdommen å gjøre, jeg vet at jeg i alle fall kan bli litt "tullerusk" når angsten er som verst. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Som NHD tidligere har skrevet: SSRI er som gjødsel for hjernecellene. Anonymous poster hash: 8df11...009 0 Siter
missmas Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Jeg savner å gå på SSRI hjernen var såååå klar 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Jeg tror ikke du har alzheimer :-) Jeg tror det er viktig å holde hjernen i aktivitet med utfordringer, f.eks lese, gjøre frivillig arbeid (hvis du ikke kan jobbe vanlig), løs en Sudoku eller kryssord, osv. Det kan jo kanskje ha noe med sykdommen å gjøre, jeg vet at jeg i alle fall kan bli litt "tullerusk" når angsten er som verst. Ok, får prøve å holde hjernen i aktivitet :-) Men har jo vært sånn hele livet? Ikke alltid i forbindelse med angst heller, rart at jeg er født sånn. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Som NHD tidligere har skrevet: SSRI er som gjødsel for hjernecellene. Anonymous poster hash: 8df11...009 Er det? Men er det vanlig å ta det ved hukommelsesproblemer? Jeg er jo ikke deprimert. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Er det? Men er det vanlig å ta det ved hukommelsesproblemer? Jeg er jo ikke deprimert. http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/394871-gjør-antidepressiva-medisiner-at-du-mister-hjernematerie-og-at-hjernen-eldes-raskere-enn-uten/ Anonymous poster hash: 8df11...009 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Jeg savner å gå på SSRI hjernen var såååå klar Blir hjernen klar av det? Hvorfor sluttet du da? Jeg føler meg sløv i hjernen, har alltid vært det. Får ikke håpe det har med iq å gjøre. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/394871-gjør-antidepressiva-medisiner-at-du-mister-hjernematerie-og-at-hjernen-eldes-raskere-enn-uten/ Anonymous poster hash: 8df11...009 Men det stod ikke noe om hva det ble tatt for der. Kan jeg si til en lege "Jeg vil ha ssri for å få bedre hukommelse"? 0 Siter
slabbedask Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Er det? Men er det vanlig å ta det ved hukommelsesproblemer? Jeg er jo ikke deprimert. Jeg ble helt zombie av 20 mg Cipralex. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Er det vanlig at noen folk har dårlig hukommelse, eller er det pga psykiske ting? Jeg har hatt dårlig hukommelse hele livet, det er folk jeg ikke husker, hendelser fra fortiden, ting jeg skulle lært på skolen, ting jeg har lest, ting jeg har sagt, ting jeg har sett på tv. Det irriterer meg, spesielt når folk husker meg men jeg husker ikke dem. Blir det verre med årene? Føler jeg har altzheimer light, mine nærmeste reagerer på at jeg ikke husker men de er vant til det nå. Glemmer ikke alt men mye. Tror jeg ble født sånn. Og hvis det er det som kalles kognitiv svikt, hvorfor var jeg født sånn, hva kalles det da? Er det noe man kan gjøre for å få bedre hukommelse? Tror også det til en viss grad er normale forskjeller mellom mennesker på dette punkt. Noen har en god hukommelse, mens andre har en dårligere. Jeg har også til en viss grad noen av de samme problemene som deg, med at jeg ikke husker mennesker jeg har møtt noen ganger, ting jeg har lest eller sett osv. Det kan til en viss grad trenes opp men tror allikevel det vil være en forskjell i forhold til personer som er født med god hukommelse. Selvfølgelig vil dette på et visst punkt gå fra et irritasjonsmoment til et problem, og da må dette sikkert være noe man kan ta opp med legen. Anonymous poster hash: b25cf...1a8 0 Siter
slabbedask Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/394871-gjør-antidepressiva-medisiner-at-du-mister-hjernematerie-og-at-hjernen-eldes-raskere-enn-uten/ Anonymous poster hash: 8df11...009 Han kunne visst ikke ytdype det... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Jeg ble helt zombie av 20 mg Cipralex. Å det vil jeg ikke 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Tror også det til en viss grad er normale forskjeller mellom mennesker på dette punkt. Noen har en god hukommelse, mens andre har en dårligere. Jeg har også til en viss grad noen av de samme problemene som deg, med at jeg ikke husker mennesker jeg har møtt noen ganger, ting jeg har lest eller sett osv. Det kan til en viss grad trenes opp men tror allikevel det vil være en forskjell i forhold til personer som er født med god hukommelse. Selvfølgelig vil dette på et visst punkt gå fra et irritasjonsmoment til et problem, og da må dette sikkert være noe man kan ta opp med legen. Anonymous poster hash: b25cf...1a8 Men tror du legen kan hjelpe? Men godt å høre at det ikke bare er meg 0 Siter
iAnonym Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Blir hjernen klar av det? Hvorfor sluttet du da? Jeg føler meg sløv i hjernen, har alltid vært det. Får ikke håpe det har med iq å gjøre. Noen kan bli maniske av det. Da kan man føle seg veldig klar, selv om man ikke er det. 0 Siter
slabbedask Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Er det noe man kan gjøre for å få bedre hukommelse? Trene hjernen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Noen kan bli maniske av det. Da kan man føle seg veldig klar, selv om man ikke er det. Ok, det er jo ikke bra da. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Trene hjernen. Med kryssord? Det kan jeg klare Føler hjernen har vært litt i dvale hele livet, vet ikke om det har med iq å gjøre. Får ikke håpe det, men var ganske dum på skolen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Men tror du legen kan hjelpe? Men godt å høre at det ikke bare er meg Det kommer jo an på hvor alvorlig dette er for deg. Jeg har selv ikke gått til legen med dette, så kan jo selvsagt ikke si hva han kan hjelpe med. For min del vet de fleste rundt meg om dette, og synes det er greit. Når det gjelder andre kan det jo oppstå litt pinlige situasjoner, men det går som oftest greit, folk har etter min mening forståelse for mye. Men hvis dette går mye utover hvordan du lever, må det jo kunne diskuteres med legen tenker jeg. Dette er jo et helsemessig problem. I tillegg er jeg med på oppfordringen om å trene hukommelsen. Dette finnes det også mange bøker om hvordan gjøres, så tror det er mange som gjerne skulle hatt bedre hukommelse Anonymous poster hash: b25cf...1a8 0 Siter
iAnonym Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Med kryssord? Det kan jeg klare Føler hjernen har vært litt i dvale hele livet, vet ikke om det har med iq å gjøre. Får ikke håpe det, men var ganske dum på skolen. At du ikke begynner med et tankekrevende dataspill. Det virker jo som du sitter foran skjermen uansett. De fleste opplever jo det som mer spennende og engasjerende enn kryssord... Det er sikkert noen her som kan gi deg spilltips. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.