Gå til innhold

Psykiater har nytt kontor; innflytningsgave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min psykiater har akkurat fått seg et nytt kontor med nye møbler, fin utsikt etc. og jeg lurer på om det er vanlig/greit å gi innflytningsgave i en slik situasjon? Isåfall har dere noen tips på noe jeg kan gi? Merker jeg ble veldig usikker på hva jeg burde gjøre. 

Vennlig hilsen :)

Anonymous poster hash: c82c9...fd2
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det forventes ingenting. På den annen side vil det ikke være galt med en enkel oppmerksomhet.

christensen1365381166
Skrevet

Min psykiater har akkurat fått seg et nytt kontor med nye møbler, fin utsikt etc. og jeg lurer på om det er vanlig/greit å gi innflytningsgave i en slik situasjon? Isåfall har dere noen tips på noe jeg kan gi? Merker jeg ble veldig usikker på hva jeg burde gjøre. 

Psykiatere er så overbetale at det fortjener de ikke.

stjernestøv
Skrevet

Røkelse. De trenger det for å rense luften :)

AnonymBruker
Skrevet

En pen plante/blomst som kan pynte opp litt :)

Anonymous poster hash: 38b17...1ca

AnonymBruker
Skrevet

Pillebrett  :)

Anonymous poster hash: fb244...74a
Bella Dotte
Skrevet

Røkelse. De trenger det for å rense luften :)

Nei, vievann!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vievann!

Hva med nattverd: kjeks og jesu legeme?

Anonymous poster hash: fb244...74a

Skrevet

Psykiatere er så overbetale at det fortjener de ikke.

Psykiatere må vel være de minst overbetalte i spesialisthelsevesenet.

Hvis du f.eks ser på en privatpraktiserende hjertespesialist, så får han fint 5-6000 kroner ut av en time, siden det tas ultralyd, sykkeltest, osv. Tilsvarende for en ØNH-lege kan det godt koste 2.500-3.000 kr for en time, pluss undersøkelser. En psykiater kan ikke ta mer enn 1300-1600 kr.

De som etter min mening er mest overbetalt i helsevesenet, er fastleger.

Skrevet

Min psykiater har akkurat fått seg et nytt kontor med nye møbler, fin utsikt etc. og jeg lurer på om det er vanlig/greit å gi innflytningsgave i en slik situasjon? Isåfall har dere noen tips på noe jeg kan gi? Merker jeg ble veldig usikker på hva jeg burde gjøre.  Vennlig hilsen :)Anonymous poster hash: c82c9...fd2

Min psykiater har akkurat fått seg et nytt kontor med nye møbler, fin utsikt etc. og jeg lurer på om det er vanlig/greit å gi innflytningsgave i en slik situasjon? Isåfall har dere noen tips på noe jeg kan gi? Merker jeg ble veldig usikker på hva jeg burde gjøre.  Vennlig hilsen :)Anonymous poster hash: c82c9...fd2

Dette blir en kjempekostbar uke for meg. Først flyttet tannlegen inn i nye lokaler, så gjorde de om i hallen på treningssenteret, og nå har sannelig nærbutikken utvidet også. Fint og flott alle steder. :-p

Neida, jeg tuller selvfølgelig, det hadde ikke falt meg inn at jeg som kunde skal kjøpe gave i sånne tilfeller. Du er pasient, og trenger heller ikke gi en gave (om du ikke absolutt vil, men da hadde du neppe spurt her). Slik jeg ser det er det mer enn nok at du sier "Gratulerer med nye lokaler, her var det jo både lyst og fint" eller noe lignende.

påskelilje
Skrevet

Nei, det hadde ikke falt meg inn. Hadde nok syntes det var temmelig kleint å overrekke en innflyttingsgave til lege, psykiater, tannlege eller andre jeg er pasient av.

Holder absolutt med det Kayia sier: "Så fint du har fått det!" eller liknende.

Skrevet

Jeg ville nok valgt å ikke gi noen innflyttingsgave hvis jeg var deg. Det kan fort bli litt kleint. Det vil kanskje også bli slik at du blir opptatt av om psykiateren likte gaven eller ikke, at du legger merke til om gaven blir stående synlig på kontoret (hvis du gir en blomst, en pyntegjenstand osv).

Skrevet

Enig med Kayia. En behandler vil sette pris på om du ser deg rundt i det nye lokalet og kommenterer det.

Jeg gav en gang psykologen kompliment for sokkene hans. Da lo han godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...