Gå til innhold

psykiatri

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

jeg er 190 høy og veier ca.115 kilo. medisinene jeg benytter er 10 mg cisordinol og 10 mg tolvon pr.dag. mine plager er flerdelte. trykkskade i frontlappen i hjernen som skyldes skuddskade. en overdose med amfetamin med et påfølgende lite hjerneslag. det sistnevnte er ikke offentliggjort det er kunn fortalt meg muntlig. det er litt hysj hysj for jeg har aldri tatt det selv. overnevnte saker sjedde for 20-25 år siden. jeg har benyttet cisordinol i 24 år og tolvon i 19 år. min psykiske tilstand ble betraktelig bedre når jeg og begynte med tolvon. det jeg lurer er om det finnes andre psykotikum som har lettere bivirkninger. nå går jeg rundt og blir svært lett støl og stiv i muskulaturen. det samme med hodet. jeg har vel fått informasjon om at hodet lett vil kolapse under stress. noe jeg har merket et par millioner ganger. jeg har spørt allmennlegen om det samme spørsmålet med hun sier at rådgivende psykiater har anbefalt disse medisinene.

et neste spørsmål: kan det være farlig for hjernen å bruke slike sterke medisiner i så mange år.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du aldri har tatt selv? Ellers kunne du nok ha godt av å gå ned 20 kg.

Anonymous poster hash: cdab6...5cf

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke farlig for hjernen å bruke slike medisiner over lang tid.

Det er nok Cisordinol som gjør deg stiv i kroppen. De nye (andregenerasjon/atypiske) antipsykotika har langt mindre av denne bivirkningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...