Gå til innhold

Terapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

<jeg har hatt samme psykologen i 14 år, og alltid kommet tilbake selv om jeg har vært borte i lange perioder pga. opphold andre steder. Hun er privatpraktiserende og jeg kan alltid få time når jeg vil.

Jeg har vært langt nede det siste året og ble bl.a. innlagt på psykiatrisk avdeling pga. selvmordstanker. I desember startet jeg igjen med antidepressiva og nattbordet mitt representerer mange sorter beroligende og sovemedisiner.

Hun driver ikke med kognitiv atferdsterapi, men vi har diskutert det etter anbefalinger fra leger. Hun sier at mitt problem er at jeg er negativ over for kvikfix løsninger, men at jeg må vurdere dette selv. Jeg er ikke negativ overfor nye ting, men jeg har ikke overskudd til å vandre mellom fagpersoner som jeg har gjort de siste årene pga. forskjellige helseproblemer. Det finnes ikke den spesialisten som jeg ikke har vært borti.

Jeg er så lei, så lei. Jeg tenker mest på å komme meg i kloster en periode, meditere og leve primitivt. Det er ikke anerkjent terapi, men jeg kunne hatt nytte av det. Noen som vet om slike steder hvor som helst i verden.

Noen gode råd til meg ellers? Anonymous poster hash: a4756...b30

Skrevet

Det verste er at jeg opplever svaret som utrolig spydig.  Hva skal jeg gjøre med det?

Anonymous poster hash: a4756...b30

Det din psykolog sa til deg? Dette: "Hun sier at mitt problem er at jeg er negativ over for kvikfix løsninger, men at jeg må vurdere dette selv." ?

Jeg skjønner ikke helt hva hun mener med setningen. Negativ ovenfor raske løsninger? 

Om jeg har tolket deg riktig, ta det opp med henne. Forklar henne hvordan du opplevde svaret hennes.

Skrevet

Det verste er at jeg opplever svaret som utrolig spydig.  Hva skal jeg gjøre med det?

Jeg oppfatter det ikke sånn. Han forsøker bare å gi deg noen tips. Jeg tror madelenemie har vært på Tautra. Kanskje du kan sende en pm til henne hvis hun ikke svarer her?

Jeg skjønner forøvrig godt din lengsel etter et fredlig og enkelt liv. Hvorfor ikke en periode av livet trekke seg tilbake til et kloster hvis man har anledning til det? Jeg tror imidlertid du kommer langt med å finne fred og ro i deg selv til tross for et hektisk liv

stjernestøv
Skrevet

Du ville vel egentlig ikke i kloster?

Skrevet

Trenger du å gjøre noe med det? Jeg vet ikke om NHDs intensjon var å være spydig eller ikke, men du fikk svar på noe av det du spurte om.

Dersom du ikke synes kognitiv terapi er løsningen for deg, så kan du kanskje diskutere de ideene du har med din nåværende terapeut?

Hva som finnes av muligheter avhenger noe av hvorvidt du har økonomi til å betale for f.eks. en retreat eller ikke.

slabbedask
Skrevet

Hva er det som er spydig med det svaret? Du fikk svar på akkurat det du spurte om.

Skrevet

TS: ser ut til at jeg tolket hovedinnlegget ditt feil, beklager. Jeg forsto nok ikke helt hva eller hvem du mente var spydig.

AnonymBruker
Skrevet

TS: ser ut til at jeg tolket hovedinnlegget ditt feil, beklager. Jeg forsto nok ikke helt hva eller hvem du mente var spydig.

Jeg  vil anta at trådstarter oppfattet nhd sitt svar som spydig, noe jeg ikke synes er en helt urimelig tolkning.

Anonymous poster hash: 487bf...0f1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...