Gå til innhold

Depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei!!

Håper du kan gi meg et svar.. Min samboer gjennom mange år (nå xsamboer) har hatt problemer med psyken i mange år,han var involvert i en lastebilulykke for 15år siden,det var dessverre en dødsulykke.. Han fikk ikke hjelp med det samme,og sleit med dette selv,og da han omsider fikk hjelp syntes han det var for sent,for da var skaden allerede skjedd.. Han har slitt med mareritt,og sier selv han tenker på dette hver dag selv om ulykken ikke var hans skyld..Han har ikke villet sagt noe mer om dette i alle disse årene,og tilslutt må det komme en smell... Som dessverre har skjedd nå.. Jeg har dessverre ikke vært nok forståelsesfull pga att jeg ikke har ant hva psykiske problemer kan gjøre med ett menneske..For 3uker siden ble det slutt mellom oss pga utroskap fra ham,så jeg har nå flyttet ut av vårt felles hjem,mens vår 16år gammle datter skal være hos oss 50/50,men med base hos pappa n sin.. Men det som er det store problemet er att han er kommet i en alvårlig depresjon,(derfor brudd mellom oss) Han er dessverre ikke klar over dette selv,går bare rundt som en "sombi" og er trett,ingen energi,gir blaffen i alt som betydde noe før,tenker på døden hver dag,er ikke lykkelig(som man forventer av en som skal være nyforelsket) ,sover dårlig,våkner tidlig,er tilltaksløs,gir bort dyre ting,noe som aldri har skjedd før,har innbilte fysiske smerter,så han spiser smertestillende som"drops"... Så hva kan jeg gjøre for og hjelpe ham,selv om jeg ikke lever sammen med ham?? Elsker ham over alt,og vil ham bare godt ... Han greier ikke og ligge i vår seng,er nesten aldri hjemme,jeg tror han "rømmer" fra virkeligheten pga jeg og mine ting ikke befinner oss på gården...Både jeg,alle våre bekjente og venner trorhun nye lurer ham trill rundt...PLEASE HJELP OSS FØR DET BLIR ENNÅ VERRE.. Er fryktelig redd for ham og hva han kan finne på...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...