Gå til innhold

NHD- Undersøkelse.. Hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter ditt råd skal jeg nå på benmassemåling etter MANGE år på Cisordinol. Er glad for det.

Er litt usikker på undersøkelsen.. Hvordan foregåe den og kan jeg ha vanlige klær på..?

Takknemlig for svar.

Anonymous poster hash: 3ba27...e32

AnonymBruker
Skrevet

Etter ditt råd skal jeg nå på benmassemåling etter MANGE år på Cisordinol. Er glad for det.

Er litt usikker på undersøkelsen.. Hvordan foregåe den og kan jeg ha vanlige klær på..?

Takknemlig for svar.

Mener du bentetthetsmåling?

Anonymous poster hash: bfc7c...451

AnonymBruker
Skrevet

Mener du bentetthetsmåling?

Jepp, det er det jeg mener. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det er det jeg mener. :-)

Okei, har selv tatt den undersøkelsen. Var veldig enkelt og greit å ta. På venterommet måtte man fylle ut et skjema, bare helt enkle ting som menstruasjon, osv.

På selve undersøkelsen ligger man bare på en benk mens maskinen (som er over deg) beveger seg opp og ned til den er ferdig med å skanne. Det tar ikke så lang tid og man merker ingenting.

Man kan ha vanlige klær på men er man kvinne må man ta av seg bh med spiler i. Der hvor jeg tok undersøkelsen (på Haukeland) var det egen omkledningsrom, så man trenger ikke skifte klær foran noen.

Husk at de må ha opplysninger om vekt og høyde, så hvis du er ukomfortabel med å la deg veies foran noen er det best å veie seg før sånn at man vet tallet.

Er ikke noe hokus pokus og det hele er over på et kvarter. Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Okei, har selv tatt den undersøkelsen. Var veldig enkelt og greit å ta. På venterommet måtte man fylle ut et skjema, bare helt enkle ting som menstruasjon, osv.

På selve undersøkelsen ligger man bare på en benk mens maskinen (som er over deg) beveger seg opp og ned til den er ferdig med å skanne. Det tar ikke så lang tid og man merker ingenting.

Man kan ha vanlige klær på men er man kvinne må man ta av seg bh med spiler i. Der hvor jeg tok undersøkelsen (på Haukeland) var det egen omkledningsrom, så man trenger ikke skifte klær foran noen.

Husk at de må ha opplysninger om vekt og høyde, så hvis du er ukomfortabel med å la deg veies foran noen er det best å veie seg før sånn at man vet tallet.

Er ikke noe hokus pokus og det hele er over på et kvarter. Lykke til! :)

TUSEN TAKK til deg anonym som svarte så fint på spørsmålet mitt!! 

Ditt svar gjør det tryggere og lettere foran undersøkelsen! Takk!

Mvh også fra en anonym.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...