Gå til innhold

Er dette tvang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med noe som kanskje kan diagnostiseres som tvangshandlinger. Jeg kan sjekke kroppen en hel dag! blir ordentlig sliten av det. Gjør bare dette når jeg har muligheten.

Men er det egentlig en tvangslidelse når jeg samtidig ikke er redd for at noe annet skal skje hvis jeg ikke gjør dette? jeg vet ikke om det er tvang eller noe jeg gjør fordi jeg rett og slett har lyst til det. Jeg aner ikke om jeg har lyst til dette her. Men unnlater flere aktiviteter til fordel for kroppsjekking. Anonymous poster hash: c4ca3...970

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis det er helt uproblematisk å avbryte/avstå fra handlingen, er det sannsynligvis ikke tvang.

AnonymBruker
Skrevet

Nils Håvard Dahl, psykiater, on 05 May 2014 - 22:11, said:

Hvis det er helt uproblematisk å avbryte/avstå fra handlingen, er det sannsynligvis ikke tvang.

Jeg kan helt fint slutte hvis noen plutselig ringer på å vil komme på besøk, eller noe jeg liker å gjøre skal skje. Men problemet er stort!!

Håpet så veldig at dette skulle hete noe, fordi jeg kan velge å bruke resten av mitt liv på dette her. Noe som jeg vet kommer til å bli et helvetes liv, og få mye dårligere livskvalitet enn hvis jeg velger et friskt liv.

Men hva kan jeg gjøre med dette da?, i dag har jeg vondt i hodet og veldig kvalm og sliten. Er redd jeg kan bli alkoholiker av det, da det å drikke får meg på andre tanker. Anonymous poster hash: c4ca3...970

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men da kan du jo ikke bare slutte med det...........................

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...