cimp Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 Jeg forsøker å jobbe med å vende oppmerksomheten bort fra mine egne tanker til verden rundt meg. Jeg sliter endel med frykt for andre mennesker og har fått beskjed om å vende oppmerksomheten mot hva andre personer sier og gjør, og verden rundt meg generelt. Jeg har imidlertid vært plaget med migrene i mange år. Jeg opplever at dette problemet blir verre når jeg forsøker å konsentrere meg om verden rundt meg, og ikke er så fokusert om mine egne tanker og selvbebreidelser. Jeg blir veldig sliten av dette og blir dårlig, jeg kaster opp og svimler. Da må jeg også sove mye for å bli kvitt migrenen. Er dette en bivirkning av å fokusere mer på omgivelsene, tror du det alltid vil være slik? Det blir jo i så fall å kvitte seg med et problem for så å få et annet. 0 Siter
Solemnity Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 Migrene kan utløses av stress, så sammenhengen er vel logisk. Ikke gi opp. Migrenen vil mest sannsynlig dempes etterhvert som du blir bedre vant. Kanskje prøve forebyggende betablokkere en periode? 0 Siter
cimp Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Skrevet 7. mai 2014 Migrene kan utløses av stress, så sammenhengen er vel logisk. Ikke gi opp. Migrenen vil mest sannsynlig dempes etterhvert som du blir bedre vant. Kanskje prøve forebyggende betablokkere en periode? Tusen hjertelig takk for en optimistisk tilbakemelding. Det er faktisk ganske overraskende hvor mange inntrykk jeg har gått glipp av fordi jeg nesten bare har levd i mitt eget hode. Det vil helt sikkert ta lang tid før jeg ikke stresser så mye over å faktisk vende oppmerksomheten utover. Jeg er glad for at jeg klarer dette i litt større grad nå enn før, men migrenen setter visse begrensninger. Jeg har migrenetabletter som jeg kan ta dersom jeg får migrene. Disse er sterke, og jeg ønsker ikke å ta dem mer enn nødvendig. Vil betablokkere kunne virke forebyggende på migrene? Er dette skumle medisiner som har mye bivirkninger? 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 Da jeg tidligere slet med migrene brukte jeg Almogran, som jeg tok med en gang jeg fikk synsforstyrrelsene. Det hindret den kraftige hodepinen i å slå alt for hardt inn. 0 Siter
cimp Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Skrevet 7. mai 2014 Da jeg tidligere slet med migrene brukte jeg Almogran, som jeg tok med en gang jeg fikk synsforstyrrelsene. Det hindret den kraftige hodepinen i å slå alt for hardt inn. Okey, takk for det. Jeg har også fått noen tabletter av legen, som jeg tar når jeg først kjenner migrenen komme. Disse er effektive, og forhindrer at hodepinen slår inn for fullt. Jeg må likevel ta dem raskt for at jeg skal klare å holde tabletten nede, og ikke kaste den opp igjen. Dessuten får jeg bare seks stykk i en pakke, og jeg antar at pakken skal holde over en lengre periode. Har du noen erfaring med at det finnes forebyggende tabletter? Jeg vet at jeg kan ta visse forhåndsregler for at jeg ikke skal få migrene, men stresset er det litt vanskelig å gjøre noe med for tiden. 0 Siter
Solemnity Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 http://www.migrene.no/behandling/forebyggende-behandling Ta en titt her for mer informasjon. Kanskje printe ut og ta med til legen? Betablokkere hjalp meg en periode jeg hadde migrene omtrent annenhver dag. 0 Siter
cimp Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Skrevet 7. mai 2014 http://www.migrene.no/behandling/forebyggende-behandling Ta en titt her for mer informasjon. Kanskje printe ut og ta med til legen? Betablokkere hjalp meg en periode jeg hadde migrene omtrent annenhver dag. Tusen takk for dette, du er en knupp Jeg har egentlig ikke vært plaget med dette mer enn et par ganger i måneden før, og legen ga meg altså bare de tablettene jeg skulle ta ved anfall. Nå kan jeg ha opptil flere anfall i uken, og det begynner å gå utover livet mitt i mye større grad enn før. Jeg burde kanskje ta dette opp med legen da. Jeg vil helst ikke slutte med å utfordre meg selv på mine sosiale utfordringer, og da er dette kanskje en mulig løsning. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 7. mai 2014 Skrevet 7. mai 2014 Har du noen erfaring med at det finnes forebyggende tabletter? Jeg vet at jeg kan ta visse forhåndsregler for at jeg ikke skal få migrene, men stresset er det litt vanskelig å gjøre noe med for tiden. Nei, det forsvant bare etter noen år. Hadde kanskje til sammen 10 episoder, hvor det var en kortere periode med veldig mange. Det hadde en viss sammenheng med dårlig søvn, studentliv med festing og stressede perioder. Men om jeg ikke husker feil tror jeg noen av de gamle antidepressiva er noe brukt som forebyggende, men det er sikkert bedre måter å gjøre det på... Vet dessverre ikke så mye mer 0 Siter
cimp Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Skrevet 7. mai 2014 Nei, det forsvant bare etter noen år. Hadde kanskje til sammen 10 episoder, hvor det var en kortere periode med veldig mange. Det hadde en viss sammenheng med dårlig søvn, studentliv med festing og stressede perioder. Men om jeg ikke husker feil tror jeg noen av de gamle antidepressiva er noe brukt som forebyggende, men det er sikkert bedre måter å gjøre det på... Vet dessverre ikke så mye mer Tusen takk uansett. Jeg har hatt dette i mange år, men heldigvis forholdsvis sjeldent. Det har dermed ikke vært et stort problem tidligere. Jeg får ta meg en tur til legen og høre hva han anbefaler. Jeg håper bare ikke han sier at jeg skal slutte å stresse, for jeg synes det er meget stressende å utfordre meg selv, slik som jeg forsøker å gjøre nå. Han er vel sikkert en fornuftig mann som kan gi meg noen gode råd 0 Siter
cimp Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Skrevet 7. mai 2014 Takk for alle forsøk på å avhjelpe mine bekymringer angående dette problemet. Jeg hadde vært veldig takknemlig for NDHs mening også på mine spørsmål om det er trolig at denne migrenen forsvinner etter hvert som jeg utfordrer meg stadig mer på å være i situasjoner som er skremmende. Bør jeg i så fall bare leve med det til det går tilbake til å være et lettere håndterbart problem? Er antidepressiva og betablokkere virkelig noe som skal anvendes på denne typen problemer? Jeg vil nødig gå til legen uten grunn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.