Gå til innhold

Psykopat

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei! Jeg er dypt fortvilet. Har vært gift med en psykopat og fått 2 barn med han, på nå 12 og 15 år. Siden vi ble skilt i 2006 har han lovet å knekke meg, om det så skal ta år, også om han må bruke barna som våpen, så skal han klare dette. HAN skal stå som vinneren til slutt. Han har drevet med manipulasjon av barna i lange tider. Jeg har prøvd å snakke han til vett. At han har klart det han har klart nå, er halt ufattelig. Han har fått begge barna til å skrive under på et brev han leverte barnevernet, den 10.03 d.å, hvor han forlanger 100% omsorgsrett. Barnevernet ser alvoret, men det blir for mektig. Jeg har tatt advokat, som er meget engasjert. Det foreligger et mangfold av bekymringsmeldinger mot han hos barnevernet. Hva kan jeg gjøre for at ikke bare hele familien min, barnevernet, advokat mfl, men også en sakkyndig som blir utpekt av retten, skal forstå alvoret. Barna har snudd sine gjennomsnille besteforeldre på 79,84 år, sine onkler, sin tante, meg, min samboer og deres halvsøster på 2 år, som begge var veldig glad i. Ingen når frem til barna. Vi har delt foreldreansvar og omsorgsrett. Jeg blir holdt helt på sidelinjen, gjør hva jeg kan som står i min makt, men når ikke frem. Håper du kan hjelpe meg?! Skriver ikke så mye om forløpet i utgangspunktet. Avventer førdt svar fra deg, så kan jeg gjerne komme med masse opplysninger. Mvh Gro

mariaflyfly
Skrevet

Har ikke så mye fornuftig å si, annet enn at jeg føler med deg. :(

Håper din advokat er av den sorten som virkelig kan faget sitt, det vil du komme til å trenge. Hold tett dialog med vedkommende.

Ta vare på alt av korrespondanse som dokumentasjon, og grav fram alt du har av dette fra år tilbake. (Et godt tips er å sette opp en automatisk videresending fra mailen din til en egen webmailadresse som backup, dette burde du helst ha gjort i 2006...)

Lykke til!

Skrevet

Dette må være en utrolig vanskelig situasjon for deg og din familie, og jeg forstår at du er dypt fortvilet.

At du har fått deg en advokat som er meget engasjert, synes jeg virker som et godt tegn. Lytt til de råd du får av advokaten om hvilke muligheter du har.

Ut fra det du skriver synes det litt vanskelig å se hvor saken står nå rettslig sett. Det er imidlertid viktig, som mariaflyfly sier, at du tar vare på all dokumentasjon som kan ha verdi. Ellers er det viktig at du fortsetter å vise at du er en god mor for dine barn, at du samarbeider godt med myndighetene, og at du ellers opptrer så rolig som du klarer.

Og forsøk å beholde troen. Det er du som har retten på din side, det skal bety noe det også!

Skrevet

Tusen svar :). Setter pris på all informasjon og oppløftende ord jeg kan få! Kanskje noen har egne erfaringer med psykopater? Eller er en god psykolog?

Hilsen Gro

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan bare summere opp de råd du allerede har fått:

1. Oppfør deg fint og samarbeidsvillig

2. Skaff en god advokat

3. Ta vare på all dokumentasjon og gi denne til advokaten

Stort mer er det ikke du kan gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er dypt fortvilet. Har vært gift med en psykopat og fått 2 barn med han, på nå 12 og 15 år. Siden vi ble skilt i 2006 har han lovet å knekke meg, om det så skal ta år, også om han må bruke barna som våpen, så skal han klare dette. HAN skal stå som vinneren til slutt. Han har drevet med manipulasjon av barna i lange tider. Jeg har prøvd å snakke han til vett. At han har klart det han har klart nå, er halt ufattelig. Han har fått begge barna til å skrive under på et brev han leverte barnevernet, den 10.03 d.å, hvor han forlanger 100% omsorgsrett. Barnevernet ser alvoret, men det blir for mektig. Jeg har tatt advokat, som er meget engasjert. Det foreligger et mangfold av bekymringsmeldinger mot han hos barnevernet. Hva kan jeg gjøre for at ikke bare hele familien min, barnevernet, advokat mfl, men også en sakkyndig som blir utpekt av retten, skal forstå alvoret. Barna har snudd sine gjennomsnille besteforeldre på 79,84 år, sine onkler, sin tante, meg, min samboer og deres halvsøster på 2 år, som begge var veldig glad i. Ingen når frem til barna. Vi har delt foreldreansvar og omsorgsrett. Jeg blir holdt helt på sidelinjen, gjør hva jeg kan som står i min makt, men når ikke frem. Håper du kan hjelpe meg?! Skriver ikke så mye om forløpet i utgangspunktet. Avventer førdt svar fra deg, så kan jeg gjerne komme med masse opplysninger. Mvh Gro

Dette er et brennhett tema! Har ei venninne som er i tilsvarende situasjon; 3 barn som bor hos sin psykopatiske far.( han har manipulert barna til å tro at mamma er stygg) Når barnevernet er innvolvert, er det da ikke deres oppgave til at barna får sakkyndig hjelp? Barna er jo utsatt for psykisk "vold", noe som kan være verre enn den fysiske vold. Hvem er ansvarlig når mor ikke når frem? 

Anonymous poster hash: d60e8...e3f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...