Gå til innhold

Kan truxal gi veldig tretthet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok den første tabletten på jobb i går. Det tok en stund før jeg merket effekt, men da dempet den uroen. Men jeg fikk en følelse av å være dopet. Litt ustø og sløret i stemmen. Var redd noen skulle merke det. Veldig ubehagelig å omgås andre når jeg var slik. Straks jeg kom hjem fra jobb sovnet jeg og har sovet til nå.

Jeg synes det er trygt å vite at jeg har noe når uroen blir for intens, men vet ikke om jeg skal våge å ta den igjen når jeg reagerer slik. I hvertfall ikke når jeg er på jobb.

Er dette vanlige reaksjoner? I så tilfelle er det bare reaksjoner jeg har fått i oppstarten som vil gi seg? Eller kan det ha vært tilfeldig?

Skrevet

Tok den første tabletten på jobb i går. Det tok en stund før jeg merket effekt, men da dempet den uroen. Men jeg fikk en følelse av å være dopet. Litt ustø og sløret i stemmen. Var redd noen skulle merke det. Veldig ubehagelig å omgås andre når jeg var slik. Straks jeg kom hjem fra jobb sovnet jeg og har sovet til nå.

Jeg synes det er trygt å vite at jeg har noe når uroen blir for intens, men vet ikke om jeg skal våge å ta den igjen når jeg reagerer slik. I hvertfall ikke når jeg er på jobb.

Er dette vanlige reaksjoner? I så tilfelle er det bare reaksjoner jeg har fått i oppstarten som vil gi seg? Eller kan det ha vært tilfeldig?

Dette tror jeg er en vanlig reaksjon. Har du en mulighet til å prøve en litt lavere dose?

En helt annen ting;  det er lurt å teste ut medisiners virkning hjemme før du tar dem på jobb.

Skrevet

Dette tror jeg er en vanlig reaksjon. Har du en mulighet til å prøve en litt lavere dose?

En helt annen ting;  det er lurt å teste ut medisiners virkning hjemme før du tar dem på jobb.

Du sier noe der. Tror ikke jeg skal teste ut medisiner på jobb mer. Tenkte bare ikke på at de kunne ha en slik virkning. Sov ca 16 timer etter at jeg kom hjem.

Jeg ser at det er 15 mg jeg har fått. Det er ikke delestrek på de. Så da vet jeg ikke om jeg kan ta lavere dose.

Skrevet

Søvnigheten med slike medisiner kan jo gi seg etter en tid?

Men kanskje du burde snakke med legen din om et mindre søvndyssende men fortsatt dempende preparat?

Skrevet

For meg gikk det over etter noen dager. Nå blir jeg ikke trøtt av den lengre.

Skrevet

For meg gikk det over etter noen dager. Nå blir jeg ikke trøtt av den lengre.

Da antar jeg du står på medikamentet fast og ikke bruker det ved behov.

Skrevet

Da antar jeg du står på medikamentet fast og ikke bruker det ved behov.

Jeg bruker det ved behov og kan ta det opp til 2 ganger om dagen. Vanligvis tar jeg det en gang for dagen, og noen dager i uken 2 ganger om dagen.

Skrevet

Jeg bruker det ved behov og kan ta det opp til 2 ganger om dagen. Vanligvis tar jeg det en gang for dagen, og noen dager i uken 2 ganger om dagen.

Da bruker du det jo så godt som fast høres det ut som? 

Skrevet

Trettheten gir seg men det er vanskeligere å bruke ved behov, prøv deg frem når du har fri - lag det som hovedregel ved nye medikamenter du ikke kjenner.

Skrevet

Kan det være at du gjør dette mer komplisert for deg selv enn nødvendig? Du har før brukt sobril og slik jeg har forstått har du hatt et lavt forbruk? Dersom forbruket av sobril er lavt, ikke økende, men kun periodevis noe høyere enn ellers, og du har god effekt, så skjønner jeg ikke helt at det er noe poeng å bytte. Målsettingen din er vel uansett at du kun skal ta noe når det topper seg for deg, og det gjør jo ikke det hele tiden:-)

Skrevet

Da bruker du det jo så godt som fast høres det ut som? 

Hehe ja kanskje det, men det står oppført som behovsmedisin.

Skrevet

Kan det være at du gjør dette mer komplisert for deg selv enn nødvendig? Du har før brukt sobril og slik jeg har forstått har du hatt et lavt forbruk? Dersom forbruket av sobril er lavt, ikke økende, men kun periodevis noe høyere enn ellers, og du har god effekt, så skjønner jeg ikke helt at det er noe poeng å bytte. Målsettingen din er vel uansett at du kun skal ta noe når det topper seg for deg, og det gjør jo ikke det hele tiden:-)

Tretthet var jo en av grunnene til at jeg ønsket å forsøke noe annet enn sobril. Sist jeg tok sobril og var i et møte duppet jeg av hele tiden. Ubehagelig og flaut hvis noen merket det, selv om det bare var et øyeblikk jeg var borte hver gang. Om det var tilfeldig eller sobrilen kan jeg ikke si sikkert. Det er en bivirkning som går greit hjemme, men veldig ugunstig på jobb. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Hadde nok sett et håp i truxal.

Skrevet

Søvnigheten med slike medisiner kan jo gi seg etter en tid?

Men kanskje du burde snakke med legen din om et mindre søvndyssende men fortsatt dempende preparat?

Jeg vet ikke om det er andre medisiner som kan brukes ved behov, som demper uro og ikke er benzo.

Skrevet

Trettheten gir seg men det er vanskeligere å bruke ved behov, prøv deg frem når du har fri - lag det som hovedregel ved nye medikamenter du ikke kjenner.

Jeg kan prøve de ved uro hjemme, og se hvordan jeg reagerer på de da. Jeg skal aldri prøve nye medikamenter på jobb mer.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er andre medisiner som kan brukes ved behov, som demper uro og ikke er benzo.

Jeg har erfaring med en del her på jobben som har tatt Truxal i arbeidstiden. De har blitt sløve og apatiske. I en jobb hvor man må yte maksimalt er det mildt sagt uheldig.

En mulig løsning er jo å ta medisinene om kvelden?

Skrevet (endret)

Jeg har erfaring med en del her på jobben som har tatt Truxal i arbeidstiden. De har blitt sløve og apatiske. I en jobb hvor man må yte maksimalt er det mildt sagt uheldig.

En mulig løsning er jo å ta medisinene om kvelden?

Det er uaksptabelt med slike reaksjoner på jobb. Det er heller ikke noe løsning å ta truxal kvelden før, når jeg kun skal ta de ved behov.

Men sier de ansatte til deg at de tar truxal? Jeg lar ingen på jobb få vite at jeg tar noen form for psykofarma.

Endret av eller
Skrevet

Det er uaksptabelt med slike reaksjoner på jobb. Det er heller ikke noe løsning å ta truxal kvelden før, når jeg kun skal ta de ved behov.

Men sier de ansatte til deg at de tar truxal? Jeg lar ingen på jobb få vite at jeg tar noen form for psykofarma.

Ja, noen er ubehagelig åpne om sine problemer og behandlingen av dem.

Hadde et eksempel på en med BP som stormet inn på kontoret mitt og sa: "Nå har jeg fått Fontex så det kan hende jeg blir manisk, pass på meg!!" :-)

Skrevet

Ja, noen er ubehagelig åpne om sine problemer og behandlingen av dem.

Hadde et eksempel på en med BP som stormet inn på kontoret mitt og sa: "Nå har jeg fått Fontex så det kan hende jeg blir manisk, pass på meg!!" :-)

Det er hvis forskjell på folk :) Du er kanskje litt åpen selv, at det er derfor de tør være så åpen med deg. Tror ikke det er så vanlig at folk er det når det gjelder psykiske lidelser. Men det burde være like naturlig som ved somatiske lidelser.

Skrevet

Spør om du kan få tabletter på 10 mg, trettheten pleier å gi seg når du blir vant til dem :-). Ihvertfall min erfaring. Når jeg ikke har brukt dem på en stund, blir jeg veldig trett. Jeg bruker truxal som sovemedisin i perioder. Har brukt opptil 150 mg for å få sove når jeg har vent meg til dem. Da merker jeg ingen tretthet av 15 mg.

Skrevet

Imponert over at folk klarer bruke truxal. Jeg fikk så rastløse bein av dem at det var helt uutholdelig. Det samme gjorde jeg med seroquel, serdolect og risperdal og også vallergan. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...