Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan jo google litt, f.eks. Youtube De har mange forskjellige foredrag. Eller oppsøke fastlegen din og få en henvisning til psykolog.

Jeg er i behandling ;)

Skrevet

Det kjenner jeg meg også igjen i. Jeg har på en måte blitt opplært til å tenke at jeg ikke "fortjener" å være glad. Kort tid etter at jeg har gjort noe, finner jeg alltid feil og tenker at alle klarer da slike ting. Så får jeg dårlig samvittighet. Ofte blir det også slik at jeg ikke fortjener å gjøre ting som jeg ønsker å gjøre heller. Det er noen rare tanker gitt ;)

Må også bare få kommentere språket som jeg ser noen reagerer på. Denne måten å snakke på minner meg om en venn jeg hadde for mange år siden, så det vekker mange gode minner. Så svorsken er helt herlig å høre på for min del :)

Så koselig da. Enda en grunn til  å høre på foredraget :)

Jeg blir beroliget av å både se og høre på Wilhelmsen:) Liker alt ved ham jeg, ikke minst HUMOREN :)

Et tips jeg fikk at min psykolog når sånne negative tanker kommer er å tenke at jaja, nå er dem er igjen... og ikke mer enn det. Det er fryktelig slitsomt å sensurere seg selv så mye hver gang jeg blir mer "meg selv", f.eks. så danset jeg mye på ferie, elsker å danse og det er jeg ganske god på, men føler allikevel at alle ser på meg og at jeg ser dum ut, tar for mye plass osv.... Kunne skrevet en avhandling om det, så jeg stopper her.

Skrevet

Jeg blir beroliget av å både se og høre på Wilhelmsen:) Liker alt ved ham jeg, ikke minst HUMOREN :)

Et tips jeg fikk at min psykolog når sånne negative tanker kommer er å tenke at jaja, nå er dem er igjen... og ikke mer enn det. Det er fryktelig slitsomt å sensurere seg selv så mye hver gang jeg blir mer "meg selv", f.eks. så danset jeg mye på ferie, elsker å danse og det er jeg ganske god på, men føler allikevel at alle ser på meg og at jeg ser dum ut, tar for mye plass osv.... Kunne skrevet en avhandling om det, så jeg stopper her.

Jeg kom på en konkret ting som har jeg har blitt bedre på, og det er at når jeg begynner å analysere sosiale situasjoner hvis jeg har vært i selskap, ,bryllup etc. ( som også WIlhelmesen sier noe om, det er vel sosialangst), så stopper jeg det der, og går ikke inn og analyserer mer, som hva mente hun med det, og herregud, SA JEG det, var det rart å si osv. Jeg lar det gli forbi og ikke går ikke inn i analysen.

Skrevet

Jeg kom på en konkret ting som har jeg har blitt bedre på, og det er at når jeg begynner å analysere sosiale situasjoner hvis jeg har vært i selskap, ,bryllup etc. ( som også WIlhelmesen sier noe om, det er vel sosialangst), så stopper jeg det der, og går ikke inn og analyserer mer, som hva mente hun med det, og herregud, SA JEG det, var det rart å si osv. Jeg lar det gli forbi og ikke går ikke inn i analysen.

Takk for at du deler dine erfaringer. Det er veldig interessant å høre om det du er blitt bedre på, spesielt dette fordi det driver jeg fryktelig mye med selv. Dette med å analysere de sosiale situasjonene jeg skal i, og har vært i tar opp utrolig mye av min tid. Jeg forsøker å la være, noen ganger går det, mens andre ganger er det helt umulig. Skal forsøke å innarbeide denne sky-teknikken nå :)

Jeg har også ved et par anledninger bedt om unnskyldning for måten jeg har oppført meg på (etter å ha tenkt på dette i dagevis), og fått tilbakemeldinger på at de jeg snakket med ikke forstod helt hva jeg mente. Det tyder kanskje på at jeg ikke heller alltid er så god på å analysere situasjonene. Så selv om jeg har drevet med denne formen for tipping i mange år, har det ikke nødvendigvis gjort meg mer treffsikker ;)

Skrevet

Jeg er helt enig. Det må være en vanskelig balansegang også, fordi det er en hårfin balansegang mellom humor og det å snakke nedlatende. Jeg ser for meg at hadde dette vært presentert på en annen måte (uten den forståelsen og tilsynelatende godheten som synes å ligge i bunn) ville noen kunne oppfattet det som nedlatende. Det kreves en god retoriker for å komme med slike uttalelser uten at de på noen måte virker nedlatende. Så alt i alt meget godt gjort!

Skrevet

Takk for at du deler dine erfaringer. Det er veldig interessant å høre om det du er blitt bedre på, spesielt dette fordi det driver jeg fryktelig mye med selv. Dette med å analysere de sosiale situasjonene jeg skal i, og har vært i tar opp utrolig mye av min tid. Jeg forsøker å la være, noen ganger går det, mens andre ganger er det helt umulig. Skal forsøke å innarbeide denne sky-teknikken nå :)

Jeg har også ved et par anledninger bedt om unnskyldning for måten jeg har oppført meg på (etter å ha tenkt på dette i dagevis), og fått tilbakemeldinger på at de jeg snakket med ikke forstod helt hva jeg mente. Det tyder kanskje på at jeg ikke heller alltid er så god på å analysere situasjonene. Så selv om jeg har drevet med denne formen for tipping i mange år, har det ikke nødvendigvis gjort meg mer treffsikker ;)

Netopp! Kanskje det er mer treffsikkert å tippe på "oddsen".... hehehe :)

Takk til deg også for at du deler. Jeg unnskylder meg hele tiden, jeg. Og det skal jeg også jobbe mer med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...