Gå til innhold

Har jeg prøvd alt nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det gikk dårlig med truxal, og det er ikke bra med benzo. Har jeg da prøvd alt som kan tas ved behov når jeg får uroen? Det er veldig ugunstig med tretthet på jobb, og jeg har en mistanke om at alt som virker beroligende også har tretthet som bivirkning.

Jeg prøver å akseptere at dette bare er noe jeg må lære meg å leve med. Men jeg vet at når uroen kommer så klarer jeg det ikke likevel. Så finnes det andre råd så ønsker jeg å høre det.

Endret av eller
Skrevet

Har du vurdert å redusere dosen noe?

Skrevet

Har du vurdert å redusere dosen noe?

Jeg kan prøve å dele den. Men uten delestrek vet jeg ikke om det blir så vellykket. Uansett prøver jeg i hvertfall først hjemme før jeg prøver på jobb.

Skrevet

Hva med litt Fluanxol som flere her på forumet har god effekt av?

Klassifisering: Lavdosenevroleptikum med hurtig innsettende effekt. Har i doser inntil 2 mg/døgn antidepressiv, anxiolytisk og aktiviserende effekt. I doser over 3 mg/døgn uttalt doseavhengig antipsykotisk og spesifikk dempende effekt, liten eller ingen uspesifikk sedativ-hypnogen effekt.

YoplaitDouble
Skrevet

Klassifisering: Lavdosenevroleptikum med hurtig innsettende effekt. Har i doser inntil 2 mg/døgn antidepressiv, anxiolytisk og aktiviserende effekt. I doser over 3 mg/døgn uttalt doseavhengig antipsykotisk og spesifikk dempende effekt, liten eller ingen uspesifikk sedativ-hypnogen effekt.

Av nysgjerrighet, hva er årsaken til at dette er bedre enn f.eks. Seroquel? Ser ca like ille ut mtp bivirkninger spør du meg. Kommer til å spørre om enten Truxal, Seroquel eller Fluanxol neste gang selv, for å roe ned uro. Men er usikker på hva jeg bør velge, og vil helst ikke velge noe som reduserer hjernemassen eller er skadelig for meg, som det virker som de fleste AP kan være :)

Skrevet

Av nysgjerrighet, hva er årsaken til at dette er bedre enn f.eks. Seroquel? Ser ca like ille ut mtp bivirkninger spør du meg. Kommer til å spørre om enten Truxal, Seroquel eller Fluanxol neste gang selv, for å roe ned uro. Men er usikker på hva jeg bør velge, og vil helst ikke velge noe som reduserer hjernemassen eller er skadelig for meg, som det virker som de fleste AP kan være :)

Jeg tror hovedforskjellen er at Seroquel er veldig sederende, men det er vel bare en fordel for deg?

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg tror hovedforskjellen er at Seroquel er veldig sederende, men det er vel bare en fordel for deg?

Absolutt! Jo mer, jo bedre, så lenge man ikke går rundt og er helt borte dagen etter. Men det har jeg aldri blitt av noe som helst før.

Skrevet

Er seroquel sederende? det var det ikke til meg. var oppe i timesvis med rastløse bein. var helt grusomt.

Skrevet

kjipt at jeg skal ha fått redusert hjernemasse også?

Skrevet

Klassifisering: Lavdosenevroleptikum med hurtig innsettende effekt. Har i doser inntil 2 mg/døgn antidepressiv, anxiolytisk og aktiviserende effekt. I doser over 3 mg/døgn uttalt doseavhengig antipsykotisk og spesifikk dempende effekt, liten eller ingen uspesifikk sedativ-hypnogen effekt.

Jeg brukte fluanxol fast i flere år, men seponerte når andre begynte å bemerke at jeg skalv. Mulig jeg unngår den bivirkningen hvis jeg bare tar den ved behov. Har liggende en boks så jeg kan jo bare forsøke. Da slipper jeg å mase på psykiateren igjen også. Har ikke tatt den sammen med lithium før, men går ut fra at det burde gå greit.

Skrevet

åssen reduserer medisiner hjernemassen????

Skrevet

Lave doser med seroquel?

Prøvde seroquel og fikk bivirkninger som ikke ga seg selv om jeg seponerte. Sliter med det ennå. Så den prøver jeg aldri mer.

Skrevet

Jeg tror vi reagerer forskjellig både på virkning og bivirkning. Så da må en bare prøve seg frem hva som er best for oss.

Skrevet

Jeg brukte fluanxol fast i flere år, men seponerte når andre begynte å bemerke at jeg skalv. Mulig jeg unngår den bivirkningen hvis jeg bare tar den ved behov. Har liggende en boks så jeg kan jo bare forsøke. Da slipper jeg å mase på psykiateren igjen også. Har ikke tatt den sammen med lithium før, men går ut fra at det burde gå greit.

Jeg vil selvfølgelig anbefale deg å snakke med legen først.

Ikke ta medisiner uten å snakke med lege.

Skrevet

Jeg vil selvfølgelig anbefale deg å snakke med legen først.

Ikke ta medisiner uten å snakke med lege.

Jeg fant ingen interaksjoner, og så lenge det bare er ved behov så går det nok greit. Jeg liker ikke å ringe mellom timene uten at jeg må.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...