Gå til innhold

NHD Konsentrasjonsområde medisiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har vært hos fastlegen og tatt serumspeil på de medisinene jeg bruker. Fikk blodprøvesvarene idag og lurer på om du kan gi en kommentar på disse.

Wellbutrin 300 mg, 2128 nmol/L

Fontex 60 mg, 2163 nmol/l

Lamictal 80 mg, 32 nmol/L

Zyprexa 7,5 mg, 60 nmol/L

Er det noen av disse som jeg har litt å gå på ifht dosering? Evt noen jeg burde bruke mindre dose av?

Anonymous poster hash: 4ef94...c13

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alle er i referanseområdet.

Om du har noe å gå på? Ja, det har du, men hvilket preparat avhenger av hvilke symptomer/problemer som plager deg.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Det er inniativløshet jeg plages mest med. Jeg har bipolar 2 lidelse. Føler at jeg er godt medisinert ifht depresjonene. Det jeg også lurte på om det var noen av medisinene som lå veldig lavt. Ingen vits å ta tabletter hvis de ikke virker. Skjønner at det er virkningen jeg opplever som er det viktigste, ikke blodprøven. Men det er ikke så greit å vite hvilken av medisinene som hjelper når jeg bruker fire forskjellige.

AnonymBruker
Skrevet

Og et annet spørsmål:) Synes du jeg bruker ganske høye dose ifht blodspeilet (metabolismen).

Skrevet

For initiativløshet er nok Wellbutrin den beste. Økning til 450 mg er mulig.

Konsentrasjonen er høy sammenlignet med dosen av Lamictal. (men det er uten betydning)

AnonymBruker
Skrevet

Forstår jeg deg rett, jeg står på en lav dose lamictal, men allikevel er konsentrasjonen høy?

Skrevet

Tatt i betraktning en meget lav dose (80 mg), er 32 nmol/liter høyt.

Kanskje det er en feilskriving?

Skrevet

Ja det er feilskriving, som førerkorttemaet lenger nede........ Huff!

800 mg skal det stå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...