Gå til innhold

Efexor - Nå kan jeg vel øke?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Endelig en medisin jeg kommet opp i skikkelig serumnivå på. Nå ble jeg glad :)

Jeg fikk 517nmol/l på 150mg. Merker ikke stort av den etter 16 dager. Men nå er det jo mulig å komme opp i øvre del av skalaen uten å overstige 375mg. Så dette virker lovende.

Jeg tenker det er bra å øke nå. Har ikke legetime før om en uke. Bør jeg legge til 75mg av gangen? Hvordan burde jeg fordele det utover døgnet? Jeg tar 75mg morgen og kveld nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du vet at du skal opp på 300 mg, kan du like godt gjøre det nå og i et steg.  Vanligvis kan en ta hele dosen en gang i døgnet, men det er opp til deg.

YoplaitDouble
Skrevet

Hvis du vet at du skal opp på 300 mg, kan du like godt gjøre det nå og i et steg. Vanligvis kan en ta hele dosen en gang i døgnet, men det er opp til deg.

Jeg vet (etter hva legen sa), at jeg skal ha god effekt på serotonin og litt effekt på nordadrenalin. Jeg kommer jo ikke akkurat helt i toppen av skalaen med maksdosen, så jeg ligger vel litt lavere enn gjennomsnittet. Vet du sånn ca hvor høyt på serum jeg bør ligge for god effekt på serotonin, men uten for mye påvirkning på nordadrenalin? Hvor skal man sikte seg inn for at det ikke skal ta for lang tid, men heller ikke bli for høyt?

Skrevet

NA- effekten slår inn sånn omtrentlig ved 150 mg. Vil en kun ha litt effekt, kan 225 mg være en dose å forsøke.

YoplaitDouble
Skrevet

NA- effekten slår inn sånn omtrentlig ved 150 mg. Vil en kun ha litt effekt, kan 225 mg være en dose å forsøke.

Jeg prøver det først uansett, siden jeg holdt på å spy en del ganger i oppstartsfasen :) Men er det slik at det ikke er så mye mer serotonin å hente etter 225mg, ettersom dette står som maksdose på alle angstlidelsene? Ligger jeg litt lavt i forhold til normalen med min serumverdi, så jeg må legge på litt i forhold til gjennomsnittet? Beklager mange spørsmål, vil bare at det skal bli best mulig :)

Skrevet

Nå får jeg tanker om både GAD og OCD.

Kanskje ta det som det kommer?

Skrevet

Hvordan skiller du egentlig GAD fra OCD?

YoplaitDouble
Skrevet

Ja, ganske mye GAD med tvangspreget og rigid tankegang, og SAD, i følge tidligere psykolog. Jepp, jeg får se hvordan det funker og ta det underveis. Takk for rådene så langt :)

Skrevet

Jeg kan trøste deg med at du ikke har SAD.  Den finnes ikke :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...