Gå til innhold

Ufrivillig rykninger i hånd/finger


magnolia7

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har siden tidlig i går vært plaget av rykninger i hånd/pekefinger. Får "anfall" som kommer og går og pekefinger trekker seg inn mot langfinger i rykninger. Hadde også leamuslignende følelse i flere andre kroppsdeler igår, og idag kjenner jeg det rykker til her og der i kroppen, akkurat som det kan gjøre rett før man sovner. Kjenner også noe stikking/prikking i hånda og den kjennes litt kald.

 

Noen som vet hva dette kan være? Blir litt urolig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Hei!

 

Jeg hadde ikke bekymret meg om jeg hadde det noen dager!

 

Jeg fikk selv for litt over ett år siden nervesmerter i høyre hånd. Når det står på har jeg så vondt at når smertene blir ferdige etter noen timer, er fingrene, hånden, sånn stiv med lite følelse i.

 

Jeg har også mistet balansen i det siste, og har derfor begynt å benytte en plass, der jeg ved fall, ikke faller slik at jeg skader meg, men faller inn i en vegg, når jeg får balansesvikten setter jeg meg, holder meg fast, jeg blir ikke kvalm, så det er en annen form for svimmelhet, det er mer at jeg føler jeg faller osv...

 

Fordi jeg har en del MS i familien, har det vært i mine tanker, men jeg har ikke tenkt å utredes for noe MS.

 

Av mange grunner, men for det første, det fins ingen behandling.

 

Jeg har funnet min måte å håndtere smerteanfallene på, jeg fordyper meg i matematiske problemer, da avtar smerten, selv om det er en kamp å holde fokus, jeg må jo holde meg selv oppreist i tillegg.

 

For meg har dette vart over ett år, så du bør ikke ofre igår en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har posttraumatisk stresslidelse, så føler meg fryktelig engstelig om dagen og skal ikke mye tilfør jeg får angst. Tankene begynner jo å spinne. Har hatt det i hele dag også, men håpe det gå over snart.

 

Og klem til deg, håper du blir bedre av plagene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Takk for svar! Jeg har posttraumatisk stresslidelse, så føler meg fryktelig engstelig om dagen og skal ikke mye tilfør jeg får angst. Tankene begynner jo å spinne. Har hatt det i hele dag også, men håpe det gå over snart.

 

Og klem til deg, håper du blir bedre av plagene dine.

Hei!

 

Ok:-)

 

Jeg vet ikke hvordan det er å ha det, men jeg forstår at å bekymre seg ikke er lett.

 

Det er sjelden noe å bekymre seg for sånt som varer en dag eller to eller ti :-)

Men av og til trenger man å få høre det fra noen utenfor en selv.

 

Jeg lever et aktivt liv med mine smerter, de kommer og går, jeg gir de lite oppmerksomhet, mest fordi jeg rett og slett ikke har tid, for tiden er jeg smertefri, og jeg håper det fortsetter sånn:-)

 

Håper du slipper å engste deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...